سفر مشاور وزیر ارتباطات به استان‌های اردبیل و لرستان

۱۴۰۱/۰۴/۲۹ - ۱۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۳۲۸۸
سفر مشاور وزیر ارتباطات به استان‌های اردبیل و لرستان
مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح USO، با هدف توسعه سریع فیبر نوری و اتصال همه روستاها به شبکه ملی اطلاعات به استان‌های اردبیل و لرستان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایرج روحی مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات روستای (USO در سفر به اردبیل با اشاره به اینکه برقراری ارتباطات پایدار در روستاهای کشور از اولویت‌های دولت سیزدهم است اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده در سطح استان نیز از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون 20 روستای بالای بیست خانوار از 15 سایت ارتباطی بهره‌مند شده‌اند که از این مجموع، 9 سایت نسل دوم و 6 سایت نیز نسل سوم و چهارم هستند.

وی افزود: تا پایان سال جاری 178 روستای بالای بیست خانوار به اینترنت روستایی متصل خواهند شد.

روحی با اشاره به زمان محدود فصل کاری در استان اردبیل گفت: همکاری اداره کل راه و شهرسازی و شرکت توزیع برق جهت تسهیل و تسریع اجرای فیبر نوری در سطح استان ضروری است و استانداری باید حمایت‌های لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: پوشش ارتباطی روستاهای استان اردبیل نسبت به متوسط کشوری پایین بوده و توسعه سریع نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل است.

میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: پوشش و برقراری اینترنت پرسرعت در نقاط گردشگری استان به خصوص تله‌کابین گردنه حیران، آلوارس و شابیل ضروری است و استانداری برای توسعه و پیشرفت همه جانبه ارتباطات استان آمادگی هرگونه همکاری و هماهنگی لازم را دارد.

اتصال همه روستاهای بالای 20 خانوار لرستان به شبکه ملی اطلاعات

مشاور وزیر و مجری طرح uso وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان لرستان ضمن تشریح وضعیت ارتباطی این استان اظهار کرد: همه روستاها ی بالای 20 خانوار از طریق اپراتور همراه و ایرانسل تا پایان سالجاری به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند .

مجتبی صارمی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان نیز تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی بعمل آمده فاز دوم توسعه فیبرنوری روستایی در استان به طول حدود 560 کیلومتر در 3 اولویت اجرایی می شود.

وی افزود: با عنایت به شرایط جغرافیایی و کوهستانی استان و ضرورت کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا که از برنامه های اولویت دار وزارت ارتباطات، توسعه ارتباطات روستایی و شبکه ملی اطلاعات است که بستر تحقق اهداف دولت در مورد تسهیل در ارائه خدمات دستگاه‌ها به مردم و حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات و هوشمند سازی آن است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز