درمان کرونا بدون واکسن؟!

۱۴۰۱/۰۴/۲۹ - ۲۲:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۳۴۳۱
درمان کرونا بدون واکسن؟!
هیئت وزارت بهداشت ژاپن روز چهارشنبه تایید اضطراری یک درمان خوراکی علیه کووید-19 را که توسط Shionogi & Co (4507.T) ایجاد شده بود به تعویق انداخت.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، هیئتی از وزارت بهداشت ژاپن روز چهارشنبه تایید اضطراری قرص خوراکی برای درمان کرونا را که توسط Shionogi & Co (4507.T) ایجاد شده بود به تعویق انداخت.

کارشناسان بهداشتی در این پنل علمی به حمایت از پیشنهادی رای دادند که در آن منتظر داده‌های بیشتری از آزمایشات بالینی در حال انجام و ادامه بحث در مورد این دارو هستند، این اقدام سدی جدید برای آرزوهای بزرگ شیونوگی جهت تولید و پخش قرص ضد ویروس کرونا ایجاد کرد.

مقامات ژاپن ماه گذشته تصمیم گیری در مورد داروی موسوم به S-217622 را به تعویق انداختند، شرکت شیونوگی امیدوار است با محصولات داروسازان آمریکایی Pfizer (PFE.N) و Merck & Co (MRK.N) که قبلاً در ژاپن و جاهای دیگر تأیید شده اند، رقابت کند.

رویتر در گزارش خود اضافه می‌کند؛ این شرکت توافق نامه ای را برای فروش حدود یک میلیون دوز داروی ضد کرونا به دولت ژاپن امضا کرده است اما برای اجرای آن باید منتظر صدور مجوز استفادۀ اضطراری داروی خود باشد. ایسائو تشیروگی، مدیر اجرایی این شرکت، گفته است که تولید سالانه این دارو می‌تواند به 10 میلیون دوز برسد. 

جالب است بدانید که گمانه زنی ها در مورد درمان کرونا، سهام شیونوگی را به یک ترن هوایی تبدیل کرده است. ماه گذشته یک هیئت از وزارت بهداشت ژاپن به دلیل عدم اطمینان در مورد اثربخشی آن و همچنین مطالعات حیوانی که نشان می‌دهد این دارو می‌تواند خطری برای بارداری باشد، صدور مجوز استفادۀ اضطراری را به تعویق انداخت.

شیونوگی بعد از آن اعلام کرد که در حال آماده شدن برای دریافت تاییدیه داروی خود در چین است. آن‌ها همچنین ادعا کردند که در مطالعات پیش بالینی دارویشان فعالیت ضد ویروسی بالایی را علیه انواع سویۀ امیکرون BA.4 و BA.5 نشان داده است. برخی از اعضای پانل سلامت معتقدند علیرغم اینکه داده‌های آزمایشی، اثربخشی دارو را ثابت نکرده است اما نتایج به اندازه کافی مثبت بود تا مجوز استفادۀ اضطراری آن صادر شود تا کمکی برای مقابله با موج هفتم پاندمی و احتمالاً کاهش بروز به اصطلاح اثرات طولانی COVID در بیماران باشد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز