چین تلسکوپ بزرگ را در سال آینده در مدار قرار می دهد

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۰۱:۳۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۹۹۲
چین تلسکوپ بزرگ را در سال آینده در مدار قرار می دهد
چین قصد دارد سال آینده یک تلسکوپ فضایی بزرگ را برای پرواز در کنار ایستگاه فضایی تیانگونگ پرتاب کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، بر اساس اعلام منابع چینی، این کشور قصد دارد تا سال آینده یک تلسکوپ فضایی بزرگ را برای پرواز در کنار ایستگاه فضایی تیانگونگ به فضا پرتاب کند. 

آکادمی فضایی چین در این رابطه اعلام کرد که موشک سنگین لانگ مارس 5B تلسکوپ فضایی Xuntian را در مداری در پایین زمین مشابه مسیر ایستگاه تیانگونگ مستقر خواهد کرد؛ جرا که هر دو به دور زمین می گردند. این تلسکوپ وظیفه رصد و تحقیق در اعماق فضا برای توسعه صنایع هایتک را برعهده خواهد داشت.

بر اساس اعلام اسپیس دیلی، این آکادمی طراح و سازنده Long March 5B، قدرتمندترین موشک چینی در زمینه پرتاب و حمل تجهیزات فضایی در مدار پایین زمین است.

تلسکوپ ایستگاه فضایی چین یا Xuntian اکنون توسط آکادمی علوم چین در حال توسعه است اما این کشور قصد دارد تا پس از قرار گرفتن آن در مدار، ماموریت رسمیش را به صورت رسمی از حدود سال 2024 آغاز کند. وفق آمار طول عمر طراحی شده این تلسکوپ 10 سال خواهد بود.

مسئول این پروژه درباره آن می‌گوید که Xuntian به اندازه یک اتوبوس بزرگ است و بیش از 10 تن وزن خواهد داشت.این رصدخانه سیار از دو بخش اصلی تشکیل شده است؛ یک تلسکوپ نوری و یک سکوی مداری که کنار یکدیگر وظیفه اجرای ماموریت هایش را برعهده خواهند داشت. 

وی افزود: این تلسکوپ فضایی دارای دیافراگم اپتیکال دو متری و آشکارسازهای پیشرفته و دارای میدان دید بزرگ و قابلیت تصویربرداری با وضوح بالا خواهد بود.

ژانگ وی، مدیر مرکز فناوری و مهندسی آکادمی علوم چین درباره این تلسکوپ عنوان می‌کند که انتظار می رود رصدخانه فضایی چین به دانشمندان در سراسر جهان کمک کند تا مجموعه ای از اسرار کیهانی مانند ترکیب تاریخ کیهان سیاهچاله ها و منظومه های سیاره ای انرژی تاریک را کشف کنند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز