اعتراف بزرگ و مهم مایکروسافت

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۹۲۳۶
اعتراف بزرگ و مهم مایکروسافت
بعد از انتشار صورت های مالی 3 ماهه شرکت ها در آمریکا، آمارها حاکی از این بود که درآمد مایکروسافت کاهش جدی داشت است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، بعد از انتشار صورت های مالی 3 ماهه شرکت ها در آمریکا، آمارها حاکی از این بود که درآمد مایکروسافت کاهش جدی داشت است . مسئولان این شرکت معتقدند که عواملی مانند تحولات چین و روسیه، قرنطینه‌های طولانی مدت کرونایی و جنگ روسیه و اوکراین بیشترین تاثیر را بر این وضعیت داشته است.

بر اساس گزارش سی ان ان مایکروسافت(MSFT)طی 3 ماه گذشته  51.9 میلیارد دلار درآمد و 16.7 میلیارد دلار سود به ثبت رسانده است، این ارقام به ترتیب  12 و 2 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است اما  تحلیلگران انتظار بیشتری از این شرکت داشتند.

مایکروسافت بعد از انتشار صورت های مالی خود، عنوان کرد: تعطیلی های طولانی مدت  کرونایی در چین منجر به ضرر 300 میلیون دلاری این شرکت شده است همچنین به دنبال کاهش فعالیت هایش در روسیه موفق به عملیاتی کردن 126 میلیون دلار از درآمد های پیش بینی شدۀ خود نشده است.

هرچند دلایل دیگری نیز برای این موضوع وجود داشته است از جمله اینکه پلتفرم شغلی مایکروسافت( لینکدین) از کاهش درآمد های تبلیغاتی رنج می برد که منجر به کاهش درآمد بیش از 100 میلیون دلاری مایکروسافت شده است.

سقوط قیمت سهام مایکروسافت

بعد از انتشار صورت های مالی شرکت ها در آمریکا، سهام مایکروسافت حدود 1 درصد کاهش یافت.

هاریس انور، تحلیلگر ارشد Investing.com در سخنانی عنوان کرد: شرایط امروز تا حد زیادی منعکس‌کننده تأثیر یک محیط اقتصادی چالش‌برانگیز است که تقریباً همۀ شرکت‌های بزرگ فناوری از آن متاثر شده اند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز