دولت هند با یک لایحۀ جدید به مصاف آمریکایی‌ها می‌رود

۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۲۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۹۸۷۱
دولت هند با یک لایحۀ جدید به مصاف آمریکایی‌ها می‌رود
هند علیرغم اینکه روابط نزدیک دیپلماتیک با آمریکا دارد اما حاضر نیست حاکمیت مجازی خود را شراکتی با این کشور اداره کند و سال‌ها است که قوانین سختگیرانه‌ای در حوزۀ حکمرانی سایبری وضع می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، دولت هند روز چهارشنبه لایحه «حفاظت از داده ها و حریم خصوصی» که برای اولین بار در سال 2019 پیشنهاد شده بود را پس گرفت و اعلام کرد که در حال کار بر روی یک قانون جامع جدید است.

قانون سال 2019 مقررات سختگیرانه‌ای را در مورد جریان‌های داده‌های فرامرزی پیشنهاد کرده بود و پیشنهاد داده بود که دولت هند اختیاراتی برای جستجوی داده‌های کاربران از شرکت‌ها داشته باشد، لایحه بخشی از مقررات سخت‌گیرانه‌تر نخست‌وزیر نارندرا مودی برای غول‌های فناوری بود.

به گزارش اینترنشنال بیزینس تایم ، در اطلاعیه دولت هند دربارۀ این اقدام آمده است که قوۀ مجریۀ هند با توجه به اینکه پارلمان این کشور اصلاحات زیادی را بر روی طرح ابتدایی اعمال کرده به این نتیجه رسیده است که باید یک لایحۀ جامع جدید تهیه شود و دولت به زودی این کار را انجام خواهد داد.

آشوینی وایشناو، وزیر فناوری اطلاعات هند در این رابطه به رویترز گفت که دولت شروع به تهیه پیش نویس لایحه جدید کرده است و این کار پیشرفت خوبی است، وی وعده داد که دولت هند به زودی لایحۀ اصلاح شده را در دسترس عموم قرار دهد. 

این مقام هندی افزود: دولت قصد دارد لایحه جدید را حداکثر تا اوایل سال 2023 در جلسه بررسی لایحۀ بودجه سالانۀ مجلس که معمولاً از ژانویه تا فوریه برگزار می شود، تصویب و به قانون تبدیل کند.

لایحه حریم خصوصی سال 2019 برای محافظت از شهروندان هندی و ایجاد یک مرجع برای حفاظت از داده‌های ارزشمند این کشور طراحی شد اما شرکت‌های بزرگ فناوری بزرگ بهانه جویی می‌کردند که تصویب آن بار انطباق و الزامات ذخیره سازی داده را افزایش می‌دهد.

یکی از چالش‌های اصلی فناوری اطلاعات در این کشور، عدم وجود هیچ قانون مشخصی برای حفظ حریم خصوصی تا امروز است، این امر باعث می‌شود مقررات حفاظت از داده‌ها به صورت جزیره‌ای اجرا گردد و هر ایالت در هند راه خود را برود، مسئله‌ای که یک قانون حفظ حریم خصوصی می‌تواند آن را مرتفع سازد.

وایشناو مشاور صنعت فناوری اطلاعات هندی در پاسخ به سوالی در مورد مشورت با بخش خصوصی در مورد لایحه جدید، اذعان کرد: این روند چندان طولانی نخواهد بود؛ چرا که پارلمان هند که پیشتر لایحه قدیمی را بررسی کرده بود قبلاً نظرات بخش خصوصی را جمع آوری کرده است.

هندی‌ها نگران حفاظت از داده‌های کاربرانشان هستند

مقامات هندی اتفاق نظر دارند که چنین مقرراتی برای حفاظت از داده ها و حریم خصوصی شهروندان این کشور مورد نیاز است از جمله نمایندگان مجلس این کشور که خبر از رشد تصاعدی نگرانی ها در مورد سوء استفاده از داده های شخصی حساس در هند می‌دهند.

هند علیرغم اینکه روابط نزدیک دیپلماتیک با آمریکا دارد اما حاضر نیست حاکمیت مجازی خود را شراکتی با این کشور اداره کند و سال‌ها است که قوانین سختگیرانه‌ای در حوزۀ حکمرانی سایبری وضع می‌کند، مقرراتی که مانع بسیاری از بلند پروازی‌های شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی مانند فیس‌بوک، توییتر و گوگل در این کشور می‌شود و شاید در بلند مدت روابط بین دهلی نو و واشنگتن را تیره کند.

پس از طرح قانون حریم خصوصی هند در سال 2019، این کشور همچنین پیشنهادهای جدیدی را برای تنظیم "داده های غیر شخصی" ارائه کرد، این اصطلاح برای داده هایی به کار می‌رود که توسط شرکت‌های بزرگ مانند گوگل، فیسبوک، توئیتر و ... برای رشد درآمدزایی و سایر اهدافشان به کار می‌رود و توسط کاربران کشور میزبان در فضای ابری این شرکت‌ها تولید شده است اما نمایندگان مجلس هند اعتقاد داشتند که مقررات مرتبط با داده‌های غیر شخصی باید در حوزه لایحه حریم خصوصی گنجانده شود.

حال باید در انتظار نشست تا لایحۀ جدید دولت هند منتشر شود و سپس دربارۀ رشد یا تضعیف مواد آن اظهار نظر کرد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز