تب تند بازی‌های واقعیت مجازی در جهان

۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۲۱:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۲۵۶
تب تند بازی‌های واقعیت مجازی در جهان
استقبال از بازی‌های واقعیت افزوده بر اساس آمار به بالاترین میزان خود رسیده است، گزارش‌ها حکایت از رشد 4برابری کاربران بازی‌های واقعیت مجازی در ماه گذشته دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، استقبال از بازی‌های واقعیت افزوده بر اساس آمار به بالاترین میزان خود رسیده است، گزارش‌ها حکایت از رشد 4برابری کاربران بازی‌های واقعیت مجازی در ماه گذشته دارد. این ارقام از نظرسنجی‌های انجام شده به دست آمده است و امکان دارد که دقیق نباشند اما نشان‌دهنده روند مداوم رشد کاربران بازی‌های واقعیت افزوده است.

این امر واقعاً تعجب آور نیست؛ چرا که چندین سال است که سیستم‌های واقعیت مجازی بسیار مقرون به صرفه و کارآمدی در بازار وجود دارند، کاربران اولیه این سامانه‌ها نیز همواره با تجربیات خود به رشد این سامانه‌ها کمک کرده‌اند همچنین باید اذعان کرد که بدون شک بازی‌های واقعیت مجازی تا زمانی که تحت عنوان یکی دیگر از گزینه‌های اصلی بازار گیم تبدیل شوند به رشد خود ادامه خواهند داد.

آخرین نتایجی که اخیراً از بررسی سخت افزار و نرم افزار Steam به دست آمده است که استفاده از انواع سخت افزارهای کامپیوتری را مورد بررسی قرار می‌دهد، حاوی اطلاعاتی دربارۀ میزان فروش هدست‌های واقعیت مجازی مورد استفاده با SteamVR است و کاملاً دقیق درصد رایانه‌هایی که در حین استفاده از هدست واقعیت مجازی به Steam متصل هستند را به ما نشان می‌دهد، آماری بسیاری شگفت‌آور که حقیقتاً انسان را متعجب می‌کند.

نکتۀ قابل تأمل، افزایش بسیار زیاد استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی در پلتفرم استیم است که از میانگین 1.87٪ به 6.67٪ بازیکن در ماه جولای رسیده  و انسان را متعجب می‌کند، باید قبول کرد که بازی‌های واقعیت مجازی، با توجه به ارزش اسمی، یک گام بزرگ رو به جلو از نظر پایگاه کاربر برداشته است.

حتی اگر درصدهای ذکر شده در نظرسنجی‌ها دقیق نباشد، این نتایج می‌تواند نشان دهد که تعداد افرادی که هدست واقعیت مجازی دارند ممکن است بیشتر از آنچه قبلا گزارش شده باشد.

پایگاه دیجیتال ترند تصریح می‌کند که هدست Meta’s Quest 2 با 50 درصد سهم بازار در ماه جولای پیشتاز این بسته بود. این واقعاً برای تولید کنندگان دیگر کمی ناعادلانه است؛ چرا که فیسبوک که برای از میدان به در کردن دیگر رقبا، این هدست واقعیت مجازی را به قیمت بسیار پایینی به بازار عرضه می‌کند تا جایی که افزایش قیمت‌های اخیر در بازار نیز سبب نشده تا این هدست سهم بازارش تضعیف شود به عبارت ساده‌تر فیسبوک با توجه به منابع مالی گسترده‌ای که دارد، بخش قابل توجهی از بهای هدست‌ها را به صورت یارانه در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در رقابتی ناعادلانه به رقبا می‌تازد. 

هدست Valve با سهم بازرا 15% در جایگاه دوم قرار دارد، بعد از آن دیگر هدست‌های متا Oculus (Meta) و HTC Vive VR که مدل‌های متنوعی دارند، سهم بیشتری از بازار را برای خود به دست آورده‌اند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز