نرم‌افزار‌های تخصصی دارو به همت دانش بنیان‌ها طراحی شد

۱۴۰۱/۰۷/۱۰ - ۱۶:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۲۷۹۳
نرم‌افزار‌های تخصصی دارو به همت دانش بنیان‌ها طراحی شد
شرکت دانش‌بنیان ایرانی نرم‌افزار‌های ویژه داروسازی طراحی کرد .
به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛  سروش سرداری مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: بی‌شک زیست‌بوم دانش‌بنیان صنعت دارو در کشور، در طول سال‌های اخیر توانسته است پیشرفت‌های قابل توجهی به خود ببیند.
وی افزود: ما در این مجموعه تلاش کردیم با تاسیس یک واحد تحقیق و توسعه قوی و با بهره گیری از جوانان نخبه، روی دارو‌ها و نیاز‌ها کار کنیم که مشابه داخلی ندارد یا واردات آن‌ها با چالش مواجه است.
این فناور گفت : این شرکت دانش‌بنیان علاوه بر حوزه ساخت دارو، در زمینه طراحی نرم‌افزار‌های خاص تخصصی برای بخش دارو نیز فعال است و در حوزه‌های طراحی و آنالیز دارو، بهینه سازی فرآیند، تولید محصولات بیولوژیک، سنتز و ساخت مولکول‌های شبه دارو و مواد اولیه دارویی طبیعی و سنتز، عصاره گیری از منابع طبیعی زیست فعال، آموزش، مشاوره و پیاده سازی اصول بهینه تولید در صنایع دارویی و زیست فناوری فعالیت دارد.
سرداری همچنین افزود : یکی از حوزه‌هایی که این شرکت دانش‌بنیان روی آن تحقیقات مفصلی انجام داده ، سرطان است. داروی آویون (AVIOVEN) تولید این شرکت یکی از دارو‌های خاص ضد سرطان محسوب می‌شود که به صورت مهندسی معکوس تولید شده و  این دارو ضد متاستاز است.
وی گفت : زمانی که شرایط بیماری سرطان به‌گونه‌ای است که سلول‌های سرطانی برخلاف سلول‌های طبیعی، توانایی رشد در خارج از قسمتی که منشا آن است، یعنی در سایر قسمت‌های بدن را دارد و در واقع سرطان به سطح پیشرفته‌ای می‌رسد، اصطلاحا متاستاز گفته می‌شود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان « آوین زیست داده » افزود : نمونه مشابه خارجی این دارو حدود ۶ میلیون تومان قیمت دارد در حالی که داروی تولیدی این شرکت با قیمتی در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در داخل کشور عرضه می‌شود. این شرکت دانش‌بنیان همچنین در زمینه تولید نرم‌افزار‌های تخصصی تولید دارو نیز فعال است.
سرداری گفت : یکی از این نرم‌افزار‌های تخصصی که به صورت انحصاری در این شرکت تولید و پتنت آن نیز ارائه شده، نرم‌افزار SSDD است. این نرم‌افزار در شرکت‌های داروسازی کاربرد دارد که به صورت بنیادین قصد کشف و تولید دارو‌های جدیدی را دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز