اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری «جهش» برگزار می شود

۱۴۰۱/۰۸/۱۰ - ۱۱:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۳۱۸۲
اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری «جهش» برگزار می شود
«جهش» اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری، طرحی استانی به ابتکار مدیران پارک علم و فناوری استان قم بود که امسال با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت سراسری و با هدف همراهی بخش هنر و رسانه با فناوری برگزار می‌شود.

خبرگزاری برنا؛ پارک علم و فناوری استان قم محل استقرار ۱۱۵ شرکت دانش بنیان و واحد فناور با سابقه ۱۰ ساله و در مکانی به مساحت حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع بنا شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف در این پارک فعالیت می‌کنند و سه مرکز رشد در آن مستقر است. مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی اولین پارک علم و فناوری قم و اولین مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی در کشور بوده است، مراکز رشد فنی و مهندسی و کشاورزی نیز در این پارک به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کنند.
معاون پارک علم و فناوری استان قم که به تازگی میزبان معاون فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود، در نشستی به تبیین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری پرداخته و گفته بود که انعکاس اخبار جشنواره می‌تواند مسیر رسیدن به اهداف را تسهیل کند.

حمیدرضا شوشتری دراین باره افزود: ۵۱ پارک علم و فناوری در کشور فعال هستند. جشنواره‌ای که هنر و فناوری را با هم در قالب فیلم‌های کوتاه پیوند می‌زند تا مردم بیشتر با دستاورد‌های فناوران و دانشمندان آشنا شوند.
وی اضافه کرد: طرح اولیه فیلم کوتاه فناوری از رایزنی با مدیران یک شرکت در مرکز علوم انسانی و اسلامی در پارک شکل گرفت که این شرکت در حوزه فیلمسازی کار می‌کرد و با توجه به اینکه تجربه خوبی در این حوزه داشتند، طرح اولیه‌ای شکل گرفت و این طرح بالغ‌تر شد و شاخ و برگ پیدا کرد. جشنواره استانی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری را در سال ۹۸ برگزار کردیم، اما بعد از آن به دلیل همه‌گیری کرونا برگزاری این جشنواره متوقف شد. این جشنواره در سال ۱۳۹۸ با استقبال خوبی از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها برگزار شد و بیش از ۱۰۰ اثر در قالب‌های مختلف دریافت کردیم.
شوشتری ادامه داد: امسال برگزاری این جشنواره را به معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم پیشنهاد کردیم، استقبال و حمایت کردند و قرار شد جشنواره امسال به شکل ملی و به نام جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری (جهش) امسال برگزار شود.
این جشنواره در هفت بخش شامل بخش اصلی؛ فیلم مستند، تیزر‌های تبلیعاتی، آگهی تبلیغاتی، رپرتاژ آگهی، انیمیشن و موشن گرافیک، بخش جنبی (بخش موبایلی)، بخش ویژه شهدای فناوری و وقف فناوری، بخش داستان موفقیت (کارآفرین موفق، داستانی از موفقیت خود را خلاصه در ویدیوئی تعریف می‌کند)، بخش روابط عمومی پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها (پانا) بخش خلاقیت (ویژه آموزش و پرورش و دانش‌آموزان) و بخش فیلمنامه برگزار می‌شود. بخش فیلمنامه را امسال اضافه کردیم تا فیلمنامه نویسان هم به نوشتن در مورد فناوری تشویق شوند.
علاقه‌مندان به شرکت در اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری تا ۲۷ آذر وقت دارند به پایگاه جشنواره به نشانی www.jtechfilm.ir مراجعه کنند و از نحوه ارسال آثار، آگاه شوند. دبیرخانه دائم این جشنواره در پارک علم و فناوری استان قم مستقر است و اختتامیه این جشنواره ۲۲ دی ماه در پارک علم و فناوری استان قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما