ماجراجویی جدید آئودی؛ واقعیت مجازی را در خودرو حقیقی لمس کنید!

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۲۳:۲۴:۲۴
کد خبر: ۱۴۲۸۷۸۶
ماجراجویی جدید آئودی؛ واقعیت مجازی را در خودرو حقیقی لمس کنید!
آئودی با فاصله گرفتن از کراس اوورهای برقی معمولی و بیسکویت که بازار را پر کرده است، در حال کاوش یک نوع خودروی برقی ناهموارتر و آماده برای ماجراجویی است.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ آئودی با فاصله گرفتن از کراس اوورهای برقی معمولی و بیسکویت که بازار را پر کرده است، در حال کاوش یک نوع خودروی برقی ناهموارتر و آماده برای ماجراجویی است.

کانسپت Activesphere مجموعه مفهومی خودروهای الکتریکی «Sphere» این خودروساز را به پایان می‌رساند و نشان می‌دهد که چگونه فناوری الکتریکی را می‌توان در یک خودروی چند منظوره همه‌کاره‌تر قالب‌گیری کرد. کانسپت جدید بدنه یک سدان اسپورت بک را با شاسی بلند سواری 4x4 و کاربرد بی نظیر یک پیکاپ تراک ترکیب می کند.

آئودی 1

آئودی سه کانسپت Sphere را در طول سال‌های 2021 و 2022 معرفی کرد و بررسی کرد که چگونه پلتفرم برقی مدولار (PPE) و نسل بعدی فناوری‌های خودران می‌توانند برای شکل دادن به کلاس‌های خودروهای آینده، از رودسترهای تغییر شکل‌دهنده گرفته تا فوق‌العاده کشیده ترکیب شوند. سالن های ممتاز Activesphere به عنوان چهارمین و آخرین کانسپت در این سری معرفی شد و خطوط بین بخش‌های خودروهای سنتی را از بین می‌برد تا به یک جک از همه حرفه‌ها تبدیل شود.

خودروهای اسپرت آفرود در اواخر سال 2022 در گروه فولکس واگن محبوبیت زیادی داشتند و این روند با Activesphere ادامه دارد، البته در شکل مفهومی بزرگتر و کاربردی تر. این خودروی چهار در 16.4 فوتی (5 متری) به اندازه پورشه 911 یا لامبورگینی هوراکان یک خودروی اسپرت خالص نیست، اما قطعاً با مشخصات فست‌بک، بدنه صاف، منحنی و چشم‌های تیزش، برخی از ویژگی‌های خودروهای اسپرت را به رخ می‌کشد. 

پیشرانه کاملاً الکتریکی Activesphere هر چهار چرخ را از طریق سیستم Quattro AWD با موتورهای اختصاصی محور جلو و عقب درگیر می کند. این موتورها در مجموع 436 اسب بخار (325 کیلووات) و 531 پوند فوت (720 نیوتن متر) گشتاور تولید می کنند که منجر به سرعت سرعت 0-62 مایل در ساعت (100 کیلومتر بر ساعت) 4.9 ثانیه ای می شود.

آئودی 2

آئودی از مفهوم کراس اوور الکتریکی معمولی و فراموش نشدنی فراتر می رود و جنبه کاربردی مفهوم CUV خود را کمی جدی تر می گیرد. با فشار یک دکمه، کانسپت اسپورت بک به یک "پشت فعال" تبدیل می شود و یک تخت کوچک به سبک پیکاپ را با درب عقب کشویی باز می کند. این تخت برای دو دوچرخه برقی طراحی شده است و می‌تواند به راحتی کیسه‌های گلف، ویک‌برد و اسکی‌های آبی را به دریاچه یا وسایل زمستانی را به کوه‌ها حمل کند. برای دومی، این مفهوم حتی شامل یک قفسه اسکی جمع شونده یکپارچه در سقف است.

همانند کانسپت‌های قبلی Sphere، Activesphere با سطح 4 خودمختاری بارگذاری شده است که به رانندگان این امکان را می‌دهد که فرمان را در دست بگیرند یا تمام کنترل را به وسیله نقلیه واگذار کنند. در حالت خودمختار، فرمان، پدال‌ها و داشبورد عقب می‌روند و فضای باز گسترده‌ای را در جلوی راننده و سرنشین جلو می‌گذارند. جلوپنجره شفاف Singleframe با این بهم ریختگی با جلوپنجره ترکیب می شود تا نمای وسیعی از جاده پیش رو ارائه دهد.

آئودی 3

اما نمای پنجره آنالوگ متعلق به قرن بیستم است. کسانی که به دنبال چیزی پیشرفته تر هستند می توانند برای ترکیبی از نماهای دوربین و محتوای سه بعدی، ویژگی های تعاملی و اطلاعات رانندگی به هدست های واقعیت ترکیبی خود متصل شوند. به عنوان مثال، در یک محیط خارج از جاده، این سیستم می تواند گرافیک های توپوگرافی سه بعدی با وضوح بالا را بر روی تصویربرداری واقعی از منظره نمایش دهد، و اطلاعات و پوشش های ناوبری را اضافه کند.

آئودی 4

هر سرنشین یک هدست واقعیت مجازی مخصوص به خود دارد و محتوا به صورت جداگانه قابل تنظیم است و از طریق ترکیبی از نگاه چشم و کنترل‌های لمسی مجازی حساس به حرکت کنترل می‌شود. مسافران همچنین می‌توانند از این کنترل‌های مجازی برای اصول اولیه مانند صدای خودرو و تنظیمات آب و هوای کابین استفاده کنند که سطح کاملاً جدیدی از آزار فنی کاملاً غیرضروری را به مراتب بیشتر از آنچه اکنون با کنترل‌های لمسی دیجیتالی داریم، تهدید می‌کند.

آئودی می‌گوید این هدست‌ها را می‌توان حتی در خارج از خودرو، نه تنها برای کارهای مرتبط با خودرو مانند نظارت بر شارژ، بلکه برای فعالیت‌های غیرمرتبط مانند مسیر دوچرخه‌سواری کوهستانی با واقعیت افزوده و ناوبری در پیست اسکی استفاده کرد.

آئودی می‌گوید معماری PPE که با پورشه توسعه داده می‌شود، می‌تواند طیف وسیعی از سبک‌های خودروهای پرحجم، از جمله خودروهای SUV و CUV را پشتیبانی کند. همچنین اشاره می‌کند که Activesphere ابعاد بیرونی تقریباً مشابهی با سدان A6 دارد.

آئودی کانسپت Activesphere را روز پنجشنبه در استودیوی طراحی مالیبو خود معرفی کرد. اکنون که سری مفهومی Sphere با پیش‌نمایش PPE رسما کامل شده است، این شرکت قصد دارد تا قبل از پایان سال 2023 چندین خودرو تولید PPE را به‌سرعت معرفی کند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما