تولید محتوای اختصاصی برای ترک‌زبانان در سکوی «منه باخ»

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۶:۴۹:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۴۳۲۰
تولید محتوای اختصاصی برای ترک‌زبانان در سکوی «منه باخ»
«منه باخ» نخستین رسانۀ صوت و تصویر فراگیر است که صرفاً برای مخاطب ترک زبان محتوا تولید می‌کند، علیرضا حسین‌زاده مدیر این سکو در گفتگو با برنا از فعالیت‌های این سکو گفت.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر چند سالی است که بخشی از سبد مصرف محصولات فرهنگی مردم ایران و البته جهان را تشکیل می‌دهند.

امروز در کشور ما بالغ بر چهارصد رسانۀ صوت و تصویر فراگیر فعال هستند، «منه باخ» اولین رسانۀ صوت و تصویر فراگیر به زبان ترکی است که اختصاصاً برای هموطنان ترک زبان محتوا تولید می‌کند.

علیرضا حسین زاده مدیر این سکوی ایرانی در خصوص فعالیت‌های سرویس مذکور به خبرنگار فناوری برنا می‌گوید: فعالیت اصلی ما تولید محتوا به زبان ترکی برای ترک‌زبانان ایران اسلامی است، در «منه باخ» همکاران من آثار مختلف سینمایی و سریال‌ها را به زبان ترکی دوبله می‌کنند، سپس در اختیار کاربران قرار می‌‌دهند همچنین برنامه‌های مشارکتی و مسابقه‌ای به زبان ویژۀ مخاطبان خود تولید می‌کنیم، ضمن اینکه «منه باخ» به دو زبان فارسی و ترکی در دسترس کاربران قرار دارد.

این فعال فناوری در ادامه افزود: در این میان سازمان تنظیم‌مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی «ساترا» هم امکان حمایت‌های مؤثری از سکوها را دارد که برخی از آن‌ها عملیاتی شده است و گروهی دیگر در دست بررسی قرار دارد، حمایت‌هایی از جمله برقراری ارتباط با سایر سکوها، کمک به ارتقاء زیرساخت‌ها، بهبود کیفیت اینترنت و پهنای باند می‌تواند در ارتقای این زیست‌بوم تأثیر جدی داشته باشد.

مدیر سکوی «منه باخ» تصریح کرد: یکی از دلایلی که ما برای جلب این نوع از حمایت‌ها به سراغ شرکت‌های اینترنتی نرفتیم، نگاه تجاری آن‌ها به زیست‌بوم بود، ما دیدگاهی محتوایی به مجموعه داریم، «منه باخ» بیش از آنکه فکر کسب منفعت اقتصادی باشد، سعی دارد تا قدمی در جهت فرهنگ سازی مؤثر بردارد.

این فعال زیست بوم خاطرنشان کرد: برای آینده در نظر داریم تا امکان آموزش زبان ترکی را بر بستر «منه باخ» فراهم کنیم تا کسانی که علاقه به آموختن زبان ترکی دارند، امکان چنین موضوعی را پیدا کنند همچنین تلاش داریم تا محتوای «ترک زبان» برای سایر هموطنان ساکن در سایر استان‌هایی که جمعیت ترک زیادی دارند، مانند تبریز، همدان، البرز و تهران نیز تولید کنیم.

مدیرعامل «منه باخ» در ادامه دربارۀ نمایشگاه رصتا و کیفیت برگزاری آن به خبرنگار فناوری برنا گفت: ما پیش از شروع به کار نمایشگاه رصتا فرصت کمی برای آماده‌سازی داشتیم به همین جهت امکان نمایش همۀ توانمندی‌های خود را پیدا نکردیم اما اگر نمایشگاه سال آینده برگزار شود به طور قطع با صرف توان بیشتری حضور پیدا خواهیم کرد اما معتقدم نفس جمع شدن فعالان زیست بوم و اعلام حضور آن‌ها امر بسیار مطلوبی بود که ضمن حمایت ساترا در نمایشگاه رصتا محقق شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز