پرتغال به جمع تحریم‌کنندگان هوآوی پیوست!

۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۲۰:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۹۰۳۵
پرتغال به جمع تحریم‌کنندگان هوآوی پیوست!
شورای امنیت سایبری پرتغال با صدور قطعنامه‌ای به طور رسمی استفاده از تجهیزات چینی در شبکه‌های تلفن همراه پرسرعت ۵G و همچنین برخی پلتفرم‌های ۴G را ممنوع کرد.

خبرگزاری برنا؛ شورای امنیت سایبری پرتغال با صدور قطعنامه‌ای به طور رسمی استفاده از تجهیزات چینی در شبکه‌های تلفن همراه پرسرعت ۵G و همچنین برخی پلتفرم‌های ۴G را ممنوع کرد.

بر اساس قانونی که اوت گذشته در این کشور تصویب شد، دولت می‌تواند «حذف، محدودیت یا توقف استفاده از تجهیزات و خدمات» را برای شرکت‌های مخابراتی تعیین کند و به اپراتورها برای رعایت آن مهلت دهد.

اپراتورهای اصلی این کشور پیش‌تر اعلام کرده بودند که از تجهیزات هوآوی در شبکه‌های اصلی ۵G استفاده نخواهند کرد. پکن و هوآوی علی‌رغم ادعای اروپا و ایالات‌متحده مبنی بر این که مشارکت چین در زیرساخت‌های حیاتی می‌تواند امنیت این کشورها را به خطر بیندازد، همواره این نگرانی را بی‌اساس خوانده‌اند.

شورای امنیت سایبری پرتغال بدون ذکر نام چین یا تأمین‌کنندگان زیرساخت‌های مخابراتی این کشور، نسبت به خطر بالای همکاری با شرکت‌هایی که مرکز آن‌ها در کشوری دارای دولت مداخله‌گر است، هشدار داد.

این نهاد تنظیم‌گر، همچنین خطراتی امنیتی را به شرکت‌های مستقر در کشورهایی نسبت داد که هیچ توافقی در مورد حفاظت از داده‌ها، امنیت سایبری یا حفاظت از مالکیت معنوی با پرتغال یا اتحادیه اروپا نداشته یا عضو اتحادیه اروپا، ناتو و «OECD» نیستند.

شرکت هوآوی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «هیچ اطلاع قبلی در مورد این موضوع نداشته و با آن مشورت نشده است» و همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره چرایی این تصمیم است و امیدوار است بتواند به خدمات‌رسانی به مشتریان پرتغالی ادامه دهد.

اروپا به میدان نبرد رقابت فناوری بین پکن و واشنگتن تبدیل شده است و در صورت طرد هوآوی رقبای اروپایی آن همچون اریکسون و نوکیا می‌توانند جایگزین آن شوند.

انتهای پیام/

نظر شما