رونمایی از پلتفرم ابری جدید محاسبات کوانتومی در چین

۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۲۲:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۹۹۶۷
رونمایی از پلتفرم ابری جدید محاسبات کوانتومی در چین
چین نسل جدیدی از پلتفرم‌های ابری محاسبات کوانتومی را معرفی کرد.

خبرگزاری برنا؛ این پلتفرم محققان را قادر به انجام وظایف محاسباتی پیچیده در فضای ابری می‌کند و باعث می‌شود که عموم مردم محاسبات کوانتومی را با سرعت میکروثانیه تجربه کنند.

این پلتفرم که به همت مؤسسه فیزیک (IOP)، به عنوان بخشی از آکادمی علوم اطلاعات کوانتومی پکن (BAQIS) و دانشگاه شینگهوا توسعه یافته است، در کنفرانس ژونگگوانکون ۲۰۲۳ (ZGC ۲۰۲۳) در پکن رونمایی شد.

پلتفرم یاد شده می‌تواند قدرت محاسباتی کوانتومی سه تراشه کوانتومی ابررسانا با ۱۳۶، ۱۸ و ۱۰ کیوبیت را در فاصله فیزیکی ۵۰ کیلومتری با هم ادغام کند و یک رابط گرافیکی برای برنامه‌نویسی راحت ارائه می‌دهد.

بر اساس ادعای آکادمی علوم اطلاعات کوانتومی پکن، این پلتفرم از نوامبر سال گذشته فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و در طول این مدت، بیش از دوهزار کاربر داخلی و خارجی، برای ۵۰۰ هزار مورد محاسبات کوانتومی از آن استفاده کرده‌اند. کارشناسان معتقدند که عملکرد این پلتفرم در طول دوره آزمایش، پایدار و کارآمد بوده است.

برخی از تیم‌های تحقیقاتی از این پلتفرم برای به کارگیری تراشه‌های کوانتومی از راه دور با هدف انجام تحقیقات علمی خود و ساختن نرم‌افزارهای کاربردی استفاده می‌کنند.

فن هنگ، محقق مؤسسه فیزیک در این خصوص گفت: «بوم‌شناسی محاسبات کوانتومی باید بر روی پلتفرم ابری بنا شود، بنابراین لازم است پلتفرم ابری را در اسرع وقت توسعه دهیم.»

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز