مهرزاد خلیلیان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ممکن است برخی باشگاه‌ها در اعلام نتیجه تست کرونا خطا کرده باشند/ تست مشکوک برای ما قابل قبول نیست

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۸:۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۷۸۸۶
ممکن است برخی باشگاه‌ها در اعلام نتیجه تست کرونا خطا کرده باشند/ تست مشکوک برای ما قابل قبول نیست
رییس فدراسیون پزشکی-ورزشی گفت: احتمال دارد برخی باشگاه‌های فوتبال در اعلام نتایج تست‌های کرونای اعضای خود مرتکب خطا شده باشند.

مهرزاد خلیلیان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ درخصوص شبهاتی که در اعلام نتایج تست کرونای برخی از باشگاه‌ها وجود دارد، اظهار داشت: فدراسیون ما در کنار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تلاش کرده روی تست گیری و اعلام نتایج تست از طرف باشگاه‌ها نظارت ویژه داشته باشد. تست‌ها حتما باید در حضور ناظران ویژه فدراسیون پزشکی گرفته شود و نتایج هم تا زمانی که قطعی نباشد اعلام نشود اما با وجود تمام تلاش‌های همکاران ما نمی‌توان گفت همه چیز به صورت دقیق انجام شده است. قطعا در هر سیستمی خطا هم وجود دارد و ممکن است برخی از باشگاه‌ها هم مرتکب خطا شده باشند.

خلیلیان در ادامه افزود: از همان روزهای نخست تست‌گیری به باشگاه‌ها اعلام کردیم چیزی به اسم مشکوک به کرونا نداریم. حتما باید تست PCR انجام شود تا نتیجه به صورت قطعی مشخص گردد. باشگاه‌ها هم موظفند همکاری کامل با ناظران و افسران سلامت داشته باشند و اطلاعات را به آنها بدهند.

او درخصوص نتایج دروغین تست‌های کرونا در برخی از باشگاه‌ها بیان کرد: به باشگاه‌ها اعلام کردیم انجام تست‌ها حتما باید تحت نظارت بازرسان فدراسیون پزشکی-ورزشی باشد و باشگاه‌ها ملزم به همکاری هستند. تمام مراحل تست گیری و اعلام نتایج هم حتما باید زیر نظر ما باشد اما همانطور که گفتم در هر کاری احتمال خطا وجود دارد و ممکن است برخی از باشگاه‌ها در این زمینه دچار اشتباه شده باشند‌. با این وجود وقتی وزیر بهداشت می گوید 80 درصد از تست‌گیری در ورزش و به ویژه فوتبال راضی است یعنی کار ما به درستی انجام شده است.

خلیلیان درخصوص همکاری فدراسیون پزشکی-ورزشی با سازمان لیگ و فدراسیون خاطرنشان کرد: ما‌ آماده کمک به سازمان لیگ فوتبال هستیم اما خود سازمان لیگ هم باید از ما‌ کمک بخواهد. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز