در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

صمد مرفاوی: امیدوارم استقلال قهرمان لیگ برتر شود/ انتظارات از تیم ملی منطقی باشد

۱۴۰۱/۰۱/۰۷ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۰۸۱۳۷
صمد مرفاوی: امیدوارم استقلال قهرمان لیگ برتر شود/ انتظارات از تیم ملی منطقی باشد
پیشکسوت باشگاه استقلال تهران گفت: امیدوارم تیم فوتبال استقلال قهرمان لیگ برتر شود.

صمد مرفاوی، مربی سابق تیم فوتبال استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: سال 1400 برای من از لحاظ فوتبالی خلوت بود. در سال گذشته فعالیت آنچنانی نداشتم. در ابتدای سال اندکی فعالیت داشتم اما به طور کل آنچنان مشغول نبودم.

وی درباره مهمترین اتفاق فوتبالی سال 1400 گفت: دوست ندارم درباره مسائل ورزشی، منفی صحبت کنم و سعی دارم مثبت نگر باشم. در خصوص حذف استقلال و پرسپولیس هم باید بگویم این اتفاق را به فال نیک می‌‌گیرم زیرا باعث می‌شود یک سری تصمیمات درست لحاظ شود و برای اصلاح اشتباهات بکوشیم. شاید خیریتی بوده که به آسیا نرفتیم. مسئله خوشحال کننده سال 1400 صعود تیم ملی به جام جهانی بود و امیدوارم تیم ملی در جام جهانی هم موفق باشد.

مرفاوی در خصوص انتخاب چهره سال فوتبال ایران افزود: فکر می‌کنم چهره سال را باید اسکوچیچ بدانیم. کسی فکر نمی‌کرد اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شود و روی نیمکت هم موفق باشد. او اما توانست به خوبی برای ایران صعود را رقم بزند و به یک موفقیت مهم برسد. دیگر رشته‌های ورزشی را دنبال نکردم تا چهره ورزشی سال را انتخاب کنم اما در فوتبال می توانم از اسکوچیچ نام ببرم.

سرمربی اسبق آبی‌پوشان درباره اینکه آیا تا به حال در نوروز در اردو بوده یا خیر گفت: خوشبختانه تا به حال خود لحظه سال تحویل را در اردو نگذراندم و بیشتر پیش خانواده‌ام بوده‌ام. آنقدر در اردوها بوده‌ایم که نمی‌توانم یک خاطره را به عنوان برترین نوروز فوتبالی انتخاب کنم.

مرفاوی درباره مقایسه 1400 استقلال نسبت به سال‌های گذشته گفت: تا این لحظه استقلال موفق بوده و از لحاظ نتیجه‌گیری عالی بوده. امیدوارم این عملکرد خوب با قهرمانی در لیگ برتر توام شود و هواداران آبی‌پوشان تهرانی خوشحال شوند.

مرفاوی تحلیل خود درباره تاثیر جام جهانی بر فوتبال کشور را اینگونه شرح داد: جام جهانی در تمام دنیا باعث شور و نشاط می‌شود. این رقابت‌ها بزرگترین رویداد فوتبالی است و همه دوست دارند آن را مشاهده کنند یا اگر در فوتبال فعال هستند در آن بدرخشند. ما هم دوست داریم تیم ملی در آن موفق باشد اما بهتر است انتظارات را آن چنان بالا نبریم و بگذاریم بچه‌های تیم ملی کارشان را انجام دهند. خوش‌بینی به صعود تیم؟ نمی‌‌توانم از حال نظر قطعی‌ام را بگویم زیرا ممکن است در گروهی سخت بیفتیم اما می‌دانم بازیکنان با تمام توان‌شان در بازی‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز