با روزه گرفتن از سرطان پیشگیری کنید!

۱۴۰۲/۰۱/۲۷ - ۱۶:۳۰:۴۸
کد خبر: ۱۱۶۴۹۴۰
با روزه گرفتن از سرطان پیشگیری کنید!
روزه داری صحیح با کم کردن میزان کالری ورودی بدن، موجب تقویت سیستم ایمنی می شود.

به گزارش برنا؛ هادی عبدالله زاد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در خصوص روزه داری در ماه مبارک رمضان و در شرایط کرونایی گفت: روزه داری در شرایط کرونایی هیچ منعی ندارد و از طرفی افراد باید بدانند که همین روزه داری سیستم ایمنی بدن آنها را قوی کرده که کمک موثری برای مقابله با کرونا است.

وی افزود: مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد کالری که از طریق غذا به بدن می رسد، موجب کاهش طول عمر و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود، چرا که با مصرف زیاد غذا ترکیبات مختلفی وارد بدن شده و بدن سهم عمده انرژی خود را صرف تلاش برای متابولیسم این مواد کرده و از سطح انرژی برای سیستم دفاعی بدن کاسته می شود.

این متخصص تغذیه افزود: این مطالعات نشان می دهد افرادی که زیاد غذا مصرف کرده و کالری بالایی به بدن آنها می رسد، بیشتر با مشکلات ایمنی بدن مواجه بوده و طول عمر کمتری دارند.

عبدالله زاد گفت: در طول زمان روزه داری از میزان کالری که وارد بدن می شود کاسته شده و همین امر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. البته این افزایش ایمنی بدن در شرایط روزه داری درصورتی است که اصول روزه داری بطور کامل رعایت شده و افراد از پُرخوری در وعده های سحر و افطار اجتناب کنند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: علاوه بر مقدار مناسب مصرف غذا در ایام روزه داری ، افراد باید به خاطرداشته باشند که تعادل و تنوع را هم در غذاهای مصرفی رعایت کنند.

عبدالله زاد اظهار کرد: برای تقویت سیستم ایمنی بدن مقدار مصرف مناسب آب بسیار حیاتی است، چرا که کم آبی می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و افراد باید در طول فاصله افطار تا سحر مقدار مناسب آب را مصرف کنند.

وی افزود: همچنین مصرف شیرینی جات هم یکی از عوامل تضعیف سیستم ایمنی بدن محسوب شده و در ایام روزه داری مصرف این خوراکی ها باید کنار گذاشته شود.

این متخصص تغذیه به رابطه چاقی و کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن هم اشاره کرد وافزود: طبق مطالعات صورت گرفته چاقی و چربی های اضافی رابطه مستقیمی با کاهش سیستم ایمنی بدن و افزایش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا دارد و روزه داری فرصت مناسبی است که افراد از شر این چربی های مضر خلاص شده و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.

 

نظر شما
پرونده ویژه