چراغی پور;

ایلام میزبان برگزیدگان مسابقات کشوری مدهامتان

۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۰۶:۵۰:۵۹
کد خبر: ۵۴۱۷۹۴
ایلام میزبان برگزیدگان مسابقات کشوری مدهامتان
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از سفر برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌منظور زیارت عتبات عالیات به این استان خبر داد.

به گزارش برنا-ایلام ،حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح روز (١٩ فروردین) در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اظهار کرد: طرح هر مسجد یک کانون در راستای اجرای کردن برنامه‌های ستاد عالی یکی از اولویت‌های کاری دبیرخانه مساجد استان است.

 وی، بابیان اینکه تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری این استان بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به ٣٠٠ باب تا خردادماه سال جاری افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دینی و فرهنگی، منشأ حرکت و تحول بسیار خوبی در زمینه ترویج ارزش‌های اسلامی در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان بوده است.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: در سال جاری با توجه به نام‌گذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، فیلم کوتاهی از فعالیت‌های کارآفرینی و تلاش اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ١٥ دقیقه ساخته خواهد شد.

 چراغی پور، در ادامه بابیان اینکه استان ایلام در روزهای ٢٨ تا ٣٠ فروردین سال جاری میزبان برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان کشور است، یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی نیز محافل انس با قرآن کریم با حضور این برگزیدگان در سطح شهر ایلام و با همکاری نهادهای مختلف برگزار خواهد شد.

 وی، بابیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان بیش از ١١ سال است ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری در سطح مساجد این استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطح مساجد استان ازجمله مسجد مقدس صاحب‌الزمان (عج) شهر ایلام، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و استاندار ایلام، بازدید از قلعه والی شهر ایلام، برگزاری محفل انس با قرآن کریم در اداره کل زندان ها، اعزام به شهر مرزی مهران و بازدید از نقطه و یادمان ایثار و اعزام به کربلای معلی از برنامه‌های سفر این عزیزان خواهد بود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: تعداد ١٨ نفر از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان به‌منظور زیارت عتبات عالیات و سفر به کشور عراق از طریق مرز مهران وارد استان ایلام خواهند شد و به مدت دو روز در شهر ایلام برنامه‌های متنوعی با حضور این عزیزان برگزار خواهد شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این نشست با تأکید بر نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور، ابراز کرد: برگزاری مسابقات قرآنی مدهتان در کانون‌های فرهنگی و هنری تاکنون توانسته است منشأ حرکات و بروز استعدادهای درخشانی در حوزه فعالیت‌های قرآنی باشد.

 علی محمد نیاکان، با اشاره به سفر برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان به استان ایلام، بیان کرد: تلاش می‌شود که با فراهم کردن تمهیدات لازم بتوانیم میزبان خوبی برای برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری باشیم و گام مناسبی در راستای توسعه فرهنگی قرآنی در این استان برداریم.

وی، خاطرنشان کرد: اسکان و پذیرایی از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت و حضور این عزیزان در استان فرصت مناسبی در راستای معرفی هر چه بیشتر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در عرصه‌های مختلف به‌ویژه فعالیت‌های قرآنی خواهد بود.

 این نشست با حضور معاون اداری و مالی و معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارکنان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد و همچنین در این نشست برنامه‌های ستاد اوقات فراغت کانون‌های مساجد با عنوان آسمانی‌ها به‌طور رسمی آغاز گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز