رئیس دانشگاه امام صادق (ع):

قرآن و سنت بهترین الگوهای ما برای سبک زندگی هستند

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۲۱:۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۸۷۶۵۷
قرآن و سنت بهترین الگوهای ما برای سبک زندگی هستند
رئیس دانشگاه امام صادق گفت: قرآن و سنت بهترین الگوهای ما برای سبک زندگی هستند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ محمدسعید مهدوی کنی در در آئین اختتامیه نخستین جشنواره کتاب سال سبک زندگی که به همت دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: باور به اینکه حساب و کتابی در جهان است اعتقادی ارزش آفرین است و عملی را در پی دارد.

وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی– ایرانی گفت: به زندگی اهل بیت نگاه کنید آنچه از رفتار مادر حضرت زهرا (ع) یعنی حضرت خدیجه می‌بینیم این است که هر چه سرمایه داشت برای گسترش اسلام در طبق اخلاص گذاشت. بعد از او دختر بزرگوارش به همه این خاندان زندگی‌شان شایسته مطالعه است.

وی گفت: خاندان پیامبر یک سبک زندگی را ارائه می‌کنند که محورهای مختلف دارد. یک اصل آن قناعت است. رأفت، گذشت، مهربانی و ... اصل‌های دیگر آن است.

مهدوی کنی افزود: اصولی در زندگی است که رفتار اجتماعی مبتنی بر توحید و معاد را شکل می‌دهد. رعایت این اصول به ارزش‌ها باعث اعتقاد به محبت الهی و ترس از طرح مسائل در دادگاه عدل الهی خواهد شد.

وی با اشاره به قرآن به عنوان بهترین سرمشق بری انسانها و انتخاب سبک درست زندگی گفت: اگر آیات قرآن به درستی مورد مطالعه قرار گیرد الگوهای رفتاری که در آن موج می زند بسیار موثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه امام صادق در خاتمه با اشاره به قرآن و خاندان عصمت و طهارت گفت: ما سرمایه های فوق‌العاده‌ای در این مسیر داریم که باید حتما از آنها برای رسیدن به جامعه مطلوب بهره برد.

منبع: مهر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز