هدف گذاری استان برای احداث شهرک شیرینی

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۲:۴۹:۴۷
کد خبر: ۱۰۰۱۱۶۸
هدف گذاری استان برای احداث شهرک شیرینی
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: ظرف یک ماه آینده احداث شهرک شیرینی سنتی در استان تعیین تکلیف خواهد شد و درصورتی که اتحادیۀ شیرینی سنتی در این طرح مشارکت نکند، شرکت شهرک‌های صنعتی به‌صورت مجزا اقدام به احداث شهرک شیرینی خواهد کرد چرا که برای اجرای این طرح در استان هدف‌گذاری مشخص اقتصادی و صنعتی شده است.

به گزارش برنا از قزوین، حمیدرضا خانپور در جلسه هماهنگی راه اندازی شهرک شیرینی اظهار کرد: یکی از وظایف ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی حمایت از خوشه‌های صنعتی است از این رو برنامه‌ریزی جهت خوشه‌های صنعتی فرآوری انگور، خوشۀ صنعتی بسته‌بندی، خوشۀ صنعتی زیتون و فرآوری‌های آن و شیرینی‌های سنتی در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: در کنار ما اتحادیه شیرینی‌های سنتی و شیرینی فروشان فضای 6 تا 7 هکتاری را در کنار اتوبان در نظر گرفتند تا به احداث شهرک شیرینی و فضایی تفریحی و رفاهی بپردازندکه البته با مشکلاتی رو به رو شدند.

خانپور خاطرنشان کرد: ما به منظور حل مشکلات آن‌ها پیشنهاد دادیم تا مجموعۀ آن‌ها به‌عنوان یک واحد صنفی و کارگاهی ادامه فعالیت دهد که به وسیلۀ آن امتیازهایی را بدست خواهد آورد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه اینگونه فعالیت‌ها ماهیت مالیاتی دارند و باید مالیات بپردازند گفت: فعالیت در حوزۀ صنفی و کارگاهی موجب می‌شود تا مجموعه معافیت مالیاتی دریافت کرده و از یکسری امتیازاتی که در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی وجود دارد برخوردار شود.

خانپور اضافه کرد: قیمت‌گذاری اولیه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی صورت گرفته، اما در حال حاضر اختلافاتی بین سهامداران وجود دارد که اگر به شکلی که مد نظر شرکت شهرک‌های صنعتی است پذیرفته شود خاصیت‌های زیادی عاید استان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خاطر نشان کرد: تحقق احداث شهرک شیرینی زمینۀ اشتغال را برای افراد زیادی فراهم خواهد کرد و البته بستر مناسبی را نیز برای علاقه‌مندان در این حوزه به وجود خواهد آورد.

در این جلسه "عیسی قبادی" معاون اقتصادی استاندار قزوین ضمت تاکید بر پیگیری و احداث شهرک شیرینی جهت معرفی شیرینی سنتی قزوین گفت: راه اندازی شهرک شیرینی گامی مهم در جهت معرفی شیرینی سنتی قزوین است.

او افزود: شیرینی سنتی قزوین با قدمتی چند صد ساله، تنوع و طعمی مثال زدنی، سالهاست که کام مردمان قزوین و سایر استان‌ها را شیرین می‌سازد.

قبادی ادامه داد: قزوین با وجود باغستان‌هایی که تأمین کننده مواد اولیه این شیرینی‌ها بشمار می‌رود، بستری مناسب برای تولید کنندگان و فعالان این کسب و کار فراهم کرده است و باید به صورت ویژه از آن حمایت کرد.

معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: استان قزوین با حضور و مشارکت تولید کنندگان توانمند می‌تواند سهم عمده‌ای از بازار شیرینی را به خود اختصاص دهد.

قابل ذکر است این جلسه با حضور معاون اقتصادی استاندار، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و همچنین اعضای اتحادیه قنادان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز