مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد :

مرکز حمایت از کودکان کار قزوین راه‌اندازی شد

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۱:۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۱۵۷۲۷
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی از راه اندازی مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در قزوین خبر داد .

به گزارش برنا از قزوین، مریم بیدخام در حاشیه بازدید از مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده با تاکید بر اینکه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند عزم جدی و مشارکت تمامی دستگاه های متولی است گفت: مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مشارکت و همراهی شهردار، شورای شهر و بهزیستی استان راه‌اندازی و شروع به کار کرد.

وی افزود: اداره کل امور اجتماعی استانداری قزوین برای تجهیز مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در قزوین و تاکستان ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان اجتماعی وزارت کشور هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه مکان اختصاص یافته به این مرکز از سوی شهرداری تامین شده است اظهار کرد: مدیریت و اقدامات آموزشی و تربیتی آن نیز از سوی بهزیستی با مشارکت موسسه خانه خورشید به اجرا درمی‌آید.

به گفته بیدخام، این مرکز دارای کلاس‌های آموزشی و درسی، سالن بازی، کتابخانه، فضای سبز، وسایل کمک آموزشی و ورزشی  است تا سازمان‌هایی نظیر میراث فرهنگی و فنی و حرفه‌ای بتوانند با حضور در این مرکز و آموزش به کودکان و خانواده آنها شرایط و زمینه توانمندسازی این قشر را فراهم کنند.

این مسئول تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز دوری کودکان از مشاغل پرخطر مانند اسفند دودکنی، شیشه پاک کنی و فروشندگی در سطح شهر است تا کودک بتواند پس از مهارت آموزی و دریافت مدرک معتبر شغل بهتر آتیه خوبی را برای فردایی بهتر برای خود رقم بزنند .

بیدخام اظهار داشت: این مرکز نه تنها برای کودکان، بلکه برای اعضای خانواده این کودک نیز شرایطی فراهم می‌کند تا آموزش‌های مهارت زندگی و مهارت‌های لازم را آموزش ببینند که عمده تلاش فعلی بر روی توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و زنان سرپرست خانوار متمرکز شده است.

وی کودکان کار را نیازمند توجه و حمایت مردم و مسئولان دانست و اظهار داشت: با مساعدت و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله فنی و حرفه ای ، میراث فرهنگی و شهرداری بایستی نسبت به شناسایی، استعداد یابی و توانمندسازی کودکان و خانواده های آنها اقدام شود تا با آموزشهای مستمر شرایط اشتغال آنها با ترسیم آینده ای روشن برای آنها مهیا شود .

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اضافه کرد: حمایت‌های درمانی و بهداشتی و انجام آرمایشات بیماری‌های خطرناک مانند ایدز و هپاتیت، اجرای اردوهای تفریحی و فرهنگی، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی مانند روز دختر، شب یلدا و غیره برای این کودکان انجام می‌شود.

در این بازدید برخی از اعضای شورای شهر قزوین نیز حضور داشتند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز