معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت :

اصناف آسیب دیده قزوین برای دریافت تسهیلات به سامانه کارا مراجعه کنند

۱۳۹۹/۰۳/۲۹ - ۱۲:۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۰۱۶۹۶۵
اصناف آسیب دیده قزوین برای دریافت تسهیلات به سامانه کارا مراجعه کنند
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: اصناف آسیب دیده قزوین از بیماری کرونا می‌توانند برای دریافت تسهیلات به سامانه کارا مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند.

به گزارش برنا از قزوین، مجید برزگر روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت، به منظور بهره مندی صاحبان کسب و کارهای مشمول تسهیلات حمایتی دولت، ثبت نام واحدهای صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز از طریق سامانه کارا متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://kara.mcls.gov.ir انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: رسته‌های اصلی دارای اولویت مشمول تسهیلات حمایتی شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها، مراکز تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه هستند.

برزگر گفت: کل واحدهای صنفی استان با داشتن بیش از ۹۸ هزار شاغل، سهم حدود یک و نیم درصدی از اشتغال کل کشور را دارا بوده و از اهمیت بسیار زیادی در رونق اقتصادی کشور برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: امیدواریم صاحبان کسب و کارهای صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با دریافت تسهیلات حمایتی بتوانند بخشی مهمی از آسیب وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا را جبران نمایند.

استان قزوین ۱۰۱ اتحادیه و حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی و شهرستان قزوین ۴۸ اتحادیه و ۱۹ هزار واحد صنفی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز