سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان قزوین:

بیشتر نقاط استان قزوین در وضعیت زرد قرار دارند

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۰:۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۱۸۵۱۵
بیشتر نقاط استان قزوین در وضعیت زرد قرار دارند
معاون استاندار و سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان قزوین گفت: در حال حاضر بیشتر نقاط استان از حیث ابتلا و شیوع این ویروس در وضعیت زرد قرار دارند که این وضع شکننده بوده و احتمال دارد به قرمز تبدیل شود.

به گزارش برنا از قزوین، منوچهر حبیبی در نشست ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان قزوین با بیان اینکه آبیک و آوج شهرستان های سفید بودند که دیروز به جمع شهرستان های زرد پیوستند، افزود: هم اکنون وضعیت همه شهرستان های استان به جز البرز که سفید اعلام شده، زرد است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار داشت: وضعیت شهرها و شهرستان ها از حیث ابتلا به کرونا پایدار نیست و مقرر شده هر ۲ هفته وضع جدید آنها اعلام و در مورد اقدام لازم از جمله اعمال محدودیت ها در نقاط دارای خطر بالا تصمیم گیری شود.

این مسئول گفت: تنها تالارهای پذیرایی در شهرستان های دارای وضعیت سفید می توانند مراسم داشته باشند که البته به شرط استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن ها و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی است.

حبیبی با بیان اینکه متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح ادارات، شهرداری ها و بانک ها ضعیف شده است، اظهار داشت: از همکاری ضعیف بانک ها در این خصوص به طور جدی گلایه مند هستیم.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان قزوین اظهار داشت: با توجه به اینکه خطر کرونا همچنان باقی است برگزاری تجعمات و همایش ها و میزبانی مسابقات ورزشی تا اطلاع بعدی ممنوع است و دستگاه های اجرایی نیز نباید در این خصوص تقاضا داشته باشند.

وی با بیان اینکه نظارت بهداشتی بر واحدهای صنفی در ۲-۳ هفته اخیر کمرنگ شده است، افزود: نظارت ها و بازرسی های این حوزه باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت،معدن و تجارت با قوت سابق جریان پیدا کند و در سطح شهرستان ها نیز باید فرمانداران به این موضوع نظارت داشته و در گزارش های هفتگی عملکرد خود را اعلام کنند.

این مسئول از شهروندان خواست تا حد امکان از حضور غیرضروری در بیرون از منزل خودداری کرده و همچنین هنگام حضور در مکان های عمومی از ماسک و دستکش استفاده کرده و از حضور در مکان های شلوغ که مستعد انتقال کرونا است، پرهیز کنند.

وی در ادامه از محوطه سینما روباز بوستان ملی باراجین و جاده سلامت به عنوان مکان های پرخطر یاد کرد و خواستار حضور تیم های بهداشتی به منظور اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان در این مکان ها شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز