جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان:

تهیه ماسک و مواد ضدعفونی برای دسته‌های عزاداری الزامی است

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۹:۵۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۹۲۵۲
تهیه ماسک و مواد ضدعفونی برای دسته‌های عزاداری الزامی است
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: حفظ سلامت عزاداران حسینی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از مهمترین اولویت های مدیران استان در مراسم سوگواری ایام محرم و صفر است.

به گزارش برنا از قزوین، جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان البرز، با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، نصیری فرماندار شهرستان البرز، بخشداران، شهرداران و اعضای ستاد کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این نشست با بیان اینکه محرم امسال نسبت به گذشته متفاوت است اظهار داشت: آنچه داریم از ماه محرم و صفر است و زنده نگهداشتن شعائر دینی و حفظ اصالت سوگواری‌ها و عز اداری‌ها رسالت دینی ما است.

وی بیان کرد: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا عزاداری‌ها متفاوت شده و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم سلامت سوگواران را تضمین کنیم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: تضمین سلامت عزاداران و مردم در ایام محرم و صفر از مهمترین اولویت‌ها مدیران استان است لذا همه موظفند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دهند و آن را دقیقاً اجرا کنند.

وی بیان کرد: تهیه ماسک و مواد ضدعفونی برای دسته‌های عزاداری از الزامات دیگر است تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد.

حبیبی گفت: استان قزوین در مجموع در وضعیت زرد قرار دارد و شهرهای قزوین و تاکستان در حالت بحرانی و قرمز هستند که باید نظارت‌های بهداشتی در این زمینه بیشتر شود تا آسیب‌ها کمتر شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و در این وضعیت باید شاهد کاهش روند بیماری باشیم اما روند ابتلاء روبه افزایش است که باید مراقبت‌ها را تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: روند صعودی بیماری در استان نگران کننده است و باید مراکز حساس و پرجمعیت که تهدید بیشتری محسوب می‌شود از جمله نانوایی‌ها، مطب‌ها، داروخانه‌ها، دفاتر پیشخوان خدمات، بانک‌ها، پایانه‌های حمل و نقل بار و مسافر و بوستان‌ها مورد مراقبت و نظارت بیشتری قرار گیرند تا آلودگی منتقل نشود.

حبیبی گفت: وزارت بهداشت و مراکز درمانی در پی ساخت واکسن برای درمان این بیماری هستند اما متأسفانه تاکنون هیچ دارویی ساخته نشده و تا سال آینده هم امیدواریم واکسن و داروی این ویروس ملموس کشف و ساخته شود تا از شر آن خلاص ۳ شویم اما تا آن زمان بهترین راه پیشگیر فقط زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و اجتماعی است.

وی اظهار داشت: دوری از هر گونه اجتماع و برگزار نکردن مراسم و جشن و ترحیم می‌تواند به تضمین سلامت مردم کمک کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: اولویت ما حفظ سلامت مردم است و اگر دستگاهی بخواهد در این راستا تخلف کند با آن برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اعیاد پیش رو، لازم است تا ازدواجِ آسان و به دور از تجمل و تشریفات در روزهای کرونایی را تبلیغ کرد تا این روش به یک فرهنگ ماندگار تبدیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز