برگزاری جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در هلال احمر

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۱۶:۵۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۳۵۰۲
برگزاری جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در هلال احمر
جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به میزبانی جمعیت هلال احمر برگزار شد.

به گزارش برنا از قزوین؛ جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، روز چهارشنبه با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته توسط هلال احمر در حوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد در سالن جلسات این جمعیت، برگزار شد.

دکتر حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در این نشست اظهار داشت: حوزه آسیب های اجتماعی قطعاً یکی از حوزه هایی است که هلال احمر در برنامه های فرهنگی و محتوایی خود با توجه به تعدد اعضای جوانی که در سطح استان دارد همیشه به آن می پردازد .

وی ادامه داد: حوزه معاونت جوانان هلال احمر با توجه به کانون های دانش آموزی، دانشجویی، آزاد و طلابی که دارد در مکانهائی مثل دانشگاهها، مدارس و حتی روستاها قرار گرفته است که در آنها تعداد کثیری از جوانان حضور دارند و این فرصتی مناسب برای انجام برنامه های فرهنگی در این کانون هاست.

آصفی اشاره کرد: در حوزه برنامه های فرهنگی که در برخورد با جوانان برگزار شد ما شعار جوان آسیب ستیز را مطرح کردیم و سعی شد محتواهایی که تولید می شود و کار فرهنگی که انجام می شود علاوه بر آگاهی بخشی به جوانان، آنها را به عنوان سفیران ما برای مبارزه با پدیده خانمانسوز اعتیاد معرفی کند.

نادر میرزایی معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز با توجه به دیدگاهها و نگرش این جمعیت نسبت به آسیبهای اجتماعی و برنامه های فرهنگی که اجرا شده و خواهد شد در ادامه عنوان کرد: تسکین آلام بشری، تامین احترام انسانها، کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملتها و تلاش برای حمایت از زندگی و سلامت انسانها بدون در نظرگرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها، چهار هدف اصلی است که تمام فعالیتهای جمعیت هلال احمر با توجه به آنها انجام می شود.

وی ادامه داد: با نگاه به این چهار اصل و با توجه به بحث حمایت از زندگی و سلامت که صراحتاً به آن اشاره شده و حتی فعالیتهای امدادی که هلال احمر به آن می پردازد به این نتیجه خواهیم رسید که هلال احمر در راستای رسیدن به این اهداف فعالیت می کند.

میرزایی با توجه به بهره گیری از ظرفیتهای هنری در برنامه های فرهنگی اظهار داشت: سهم بیشتری از فعالیتهایی که انجام می شود پاسخگوی نیاز جوان نیست و جذابیتی برای جوان ندارد و این موضوع اهمیت خلاقیت در رویارویی با جوانان در آموزش را پدیدار می کند بنابراین در حوزه ساخت برنامه برای جوانان ضرورتاً باید کارشناسان روانشناسی، جامعه شناسی و مردم شناسی و بویژه جوان شناسی ورود کنند.

وی ادامه داد: عنوان برنامه، موضوع، محتوی، ارتباط بصری و ادبی، ساختار اجرایی و فضاسازی و همنوائی عناصر از مواردی هستند که در برخورد با برنامه های فرهنگی در حوزه آسیب های اجتماعی باید به آنها توجه داشت.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در مورد نگرش در طرح و برنامه برای جوانان به تأثیر گروه همسالان و توجه به فلسفه و تفکر انتقادی اشاره کرد و افزود: برخورد غیر مستقیم و تأکید بر خلاقیت و پرهیز از کلیشه از مواردی است که در برنامه هایی که برای جوانان انجام می شود ضرورت توجه به آن وجود دارد .

میرزایی در پایان با توجه به برنامه های فرهنگی اجرا شده در این جمعیت به جشنواره ملی سفیران بشردوستی، جشنواره ملی همگفت و کتابخوانی و حافظ خوانی اشاره کرد و ادامه داد: طرح پیمان، مداخلات اجتماع محور، آفتاب سلامت ( توسعه سلامت و نشاط اجتماعی ، کنترل وکاهش آسیب های اجتماعی)، مجموعه کارگاه های مهارتی، حلقه های خودکاوی جهت بازشناسی ضعف ها و قوت ها، همایش علمی کاربردی ویژه مربیان مهدها و مدارس به ویژه در شهرستان آوج و میز مشاوره در برنامه ها از جمله مجموعه فعالیت های اردوئی ، آموزشی ، مهارتی این جمعیت می باشد که می توان به آنها اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز