استاندار قزوین:

میزان بودجه قزوین متناسب با نیاز‌های آن نیست

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۲۲:۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۰۴۴۳۶۶
میزان بودجه قزوین متناسب با نیاز‌های آن نیست
استاندار قزوین با بیان اینکه میزان بودجه این استان متناسب با نیاز‌های آن نیست گفت: باید با همکاری دولت و مجلس برای ارتقای این بودجه چاره اندیشی شود.

به گزارش برنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در نشست شورای اداری که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار شد، اظهار کرد: مجلس و دولت برای ارائه خدمت به مردم در اتحاد کامل با یکدیگر هستند و ثمره این همدلی و همکاری به طور قطع برای مردم بسیار سودمند خواهد بود.

وی افزود: استان قزوین بر خلاف ویژگی‌ها و امکانات ظاهری و نزدیکی به پایتخت، با محرومیت‌ها و محدودیت‌های نهفته زیادی مواجه است که کمبود اعتبارات مهم‌ترین آنهاست.

جمالی پور ادامه داد: این تأسف بار است که بعد از گذشت بیش از بیست سال از تأسیس استان قزوین هنوز بسیاری از دستگاه‌های اجرایی حتی فضای فیزیکی لازم را برای ارائه خدمات خود ندارند.

وی افزود: از همان بدو تأسیس این استان تأمین اعتبارات آن به درستی برنامه ریزی نشده و همین امر در طول سال‌ها به انباشت مشکلات بیشتر در قزوین منجر شده است.

به گفته جمالی پور، رتبه استان قزوین از نظر بودجه بین ۲۹ تا سی ام است در حالی که استان‌های دیگری که بعد از قزوین تأسیس شده اند به مراتب وضعیت بهتری دارند.

استاندار اظهار داشت: البته با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به اعتبارات استان قزوین افزوده شد، اما با اعمال قانون افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت، این میزان افزایش هم نیاز‌های استان را برطرف نخواهد کرد.

جمالی پور ضمن تقدیر از خدمات و عملکرد مثبت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در خدمت رسانی به مردم از نمایندگان مردم استان در مجلس نیز خواست با پیگیری مشکلات این اداره کل و همچنین ارتقای بودجه این استان به دولت کمک کنند.

تمرکز بودجه استان قزوین در حوزه راه و آب

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های روستایی و اعتبارات محدود نگهداری راه‌ها گفت: برای حل مشکلات این حوزه باید جهت گیری بودجه استان را به سمت راه و آب سوق داد.

لطف الله سیاهکلی اظهار کرد: بخش احداث و نگهداری راه‌ها همیشه با بحران و سختی گره خورده است و هنوز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی ما در این زمینه مشکلات و کمبود‌های زیادی داریم.

وی افزود: مجلس و دولت فارغ از هر نوع گرایش و سلیقه سیاسی در ارائه خدمت، همدل و متحد است و گرایش سیاسی مدیران هیچ ارتباطی به نحوه ارائه خدمات ندارد مگر آن که مدیری نخواهد به درستی کار خود را انجام دهد که مجلس در جایگاه نظارتی در این خصوص ورود می‌کند.

سیاهکلی با اشاره به بدهی ۱۱۳ میلیارد تومانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین به پیمانکاران گفت: این میزان بدهی نه یک عملکرد ضعیف بلکه نشانه عملکرد موفق یک مدیر اجرایی است چرا که بر خلاف تصور عمومی، مدیر موفق آن است که بیشتر از بودجه تخصیص یافته فعالیت کرده و بدهکاری داشته باشد.

این نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام تخصیص بودجه هم ردیف اعتبارات را بر اساس هزینه‌های انجام شده و میزان بدهی‌ها تخصیص می‌دهند که این برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین یک امتیاز است.

سیاهکلی گفت: هر مدیری باید بتواند چند برابر بودجه استانی را از کشور بگیرد که خوشبختانه این اداره کل در این زمینه با موفقیت عمل کرده و قابل تقدیر است.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای افزود: به منظور بررسی و رفع چالش‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، مجمع نمایندگان در هفته‌های آینده نشست مشترکی با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خواهد داشت تا بتوانیم به یک تصمیم مناسب برای افزایش اعتبارات و حل مشکلات راه‌ها و صنعت حمل و نقل جاده‌ای استان برسیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز