افزایش بی سابقه بیماران کرونایی در استان قزوین

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۶:۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۸۵۷۰
افزایش بی سابقه بیماران کرونایی در استان قزوین
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با افزایش بیماران کرونایی تخت‌های آی سی یو در استان پر شده است.

به گزارش برنا از قزوین؛ پیمان نامدار رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گفت: با توجه به پر شدن تخت‌های آی سی یو، بیماران کرونایی در بخش‌های عادی خدمات خواهند گرفت و همین موضوع باعث افزایش تعداد فوتی‌ها می‌شود.

به گفته او، در حال حاضر ۹۵ بیمار کرونایی در بخش آی سی یو بستری هستند که از روز نخست شیوع کرونا تا کنون بی سابقه بوده است.

نامدار افزود: اگر از محدودیت‌های اعمال شده استفاده نشود شاهد وضعیت بدتری در استان خواهیم بود.

وی گفت: اگر چه تعداد مبتلایان چند روزی است که ثابت شده، ولی در حال حاضر ۳۲۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

نامدار با اشاره به ورود بیمارستان‌های خصوصی در پذیرش بیماران کرونایی، ادامه داد: در حال حاضر ۴ درصد (۱۳ نفر) از بیماران دارای علایم حاد تنفسی در این بیمارستان‌ها بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر در تامین الکل مشکل وجود دارد و روند تامین این ماده ضد عفونی کننده در بیمارستان‌ها زمان بر شده است.

نامدار در ادامه پیشنهاد کرد مراکزی مثل مرکز زیبایی و جراحی پلاستیک که خدمت رسانی اورژانسی ندارند نیز در هفته جاری تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه اکثر استان‌ها از ظرفیت ارتش استفاده کرده اند، گفت: لازم است استان هم برای بیماران غیر کرونایی از ظرفیت بیمارستان ارتش استفاده کند و شاید بخش مغز و اعصاب را به آنجا منتقل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به توزیع ۲۰ هزار دز واکسن آنفلوانزا در مرحله اول در استان گفت: این میزان واکسن توزیع شده نسبت به جمعیت استان بسیار کم است که بانوان باردار، کادر درمان، زندانیان و افراد دارای نقص ایمنی در اولویت دریافت آن هستند.

نامدار بر آمادگی لازم برای راه اندازی بیمارستان صحرایی در مواقع نیاز تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز