رئیس پارک علم و فنآوری قزوین:

کانون شکوفایی خلاقیت در شهرستانهای استان قزوین راه اندازی می شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۴:۰۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۶۸۶۳
کانون شکوفایی خلاقیت در شهرستانهای استان قزوین راه اندازی می شود
رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین گفت: در صورت تامین اعتبار لازم ضمن اجرای طرح توسعه پارک علم و فنآوری و استقرار 10 شرکت دانش بنیان جدید برای راه اندازی کانون شکوفایی خلاقیت در شهرستانها نیز اقدام خواهد شد.

به گزارش برنا از قزوین مصطفی مافی در نشست با رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین که روز پنجشنبه در محل پارک علم و فنآوری قزوین برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیت های شرکت های دانش بنیان اظهارداشت: تاکنون 80 مرکز رشد در پارک مستقر شده و 180 محصول در این مراکز تولید شده است.

وی افزود: در استان قزوین باید در همه شهرستانها بتوانیم مرکز رشد را فعال کنیم و در حال حاضر 76 شرکت دانش بنیان در استان فعال شده که 28 مورد آن در پارک مستقر شده است.

مافی تصریح کرد: اگر مسئولان استان قزوین مراکز رشد و نو آوری را جدی بگیرند و به فعالان آن اعتماد کنند و حمایت لازم صورت گیرد می توانیم کارهای بزرگی را عملیاتی کنیم.

رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین بیان کرد: در شرایطی که حدود 25 میلیارد تومان از سوی دولت در پارک علم و فنآوری استان هزینه شد در سال گذشته میزان فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به 90 میلیارد تومان و صادرات به دو میلیون و 200 هزار دلار رسید که بیانگر توان بالای این شرکتهاست.

مافی گفت: در دوران کرونا توانستیم بیشترین مواد ضد عفونی کننده را در شرکت های دانش بنیان تولید کنیم که در این راستا تولید دستگاههای ضد عفونی کننده تلفن همراه، چک و اسناد رسمی و تونل های ضد عفونی قابل توجه بود و تولید داروی درمان کرونا نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهارداشت: با داشتن ظرفیت های مناسب آماده راه اندازی مرکز نوآوری زیست فنآور پزشکی و علوم دارویی در استان هستیم که در صورت تامین 8 میلیارد تومان اعتباراین کار محقق می شود و مرکز نوآوری فرهنگ و هنر، صنایع خلاق با سه میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از مشاغل کهن قزوین کلید خورده و مرکز نوآوری تخصصی هم در دانشگده فنی شهید بابایی ایجاد خواهد شد.

کانون شکوفایی خلاقیت در شهرستانها راه اندازی می شود

مافی در ادامه اضافه کرد: در صورت همکاری نمایندگان مجلس و فرمانداران بزودی کانون شکوفایی خلاقیت در همه شهرستانهای استان راه اندازی خواهد شد و فعال شدن مرکز مالکیت فکری نیز در حال شکل گیری است که می تواند دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشد.

رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین بیان کرد: اگر ساختمان بلا استفاده ای در شهرستانها در اختیار پارک قرار گیرد آمادگی داریم شعب پارک را در همه مناطق راه اندازی کنیم تا زمینه فعالیت جوانان نخبه و ایده پرداز مهیا شود.

وی از ضرورت اجرای طرح توسعه پارک علم و فنآوری استان خبر داد و اظهارداشت: در صورت تامین حدود 6 میلیارد تومان اعتبار قادریم با اجرای طرح توسعه زمینه استقرار 10 شرکت دانش بنیان جدید را در قزوین مهیا کنیم.

ضرورت ایجاد صندوق پژوهش و فنآوری 

مافی در ادامه تصریح کرد: نبود صندوق پژوهش و فنآوری در پارک علم و فنآوری قزوین از نیازها و کمبودهاست که در صورت تاسیس آن می توانیم 3 میلیارد تومان تسهیلات ابتدایی را دریافت کنیم تا زمینه تامین تسهیلات لازم برای حمایت از شرکت های دانش بنیان مهیا شود.

رئیس پارک علم و فنآوری استان قزوین یادآورشد: در صورت اختصاص حداقل 15 هکتار زمین در شهرستان آبیک آمادگی داریم نسبت به راه اندازی پارک پژوهشی در این شهر اقدام کنیم.

مافی خواستار حمایت و پیگیری رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین برای افزایش اعتبارات پارک علم و فنآوری استان برای اجرای طرح های توسعه و تولید محصولات دانش بنیان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز