استاندار قزوین:

استان قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد با سهل انگاران برخورد کنید

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۶:۵۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۷۶۵۱
استان قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد با سهل انگاران برخورد کنید
استاندار قزوین گفت: به دلیل بی توجهی و سهل انگاری برخی شهروندان متاسفانه استان قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد و در این شرایط باید با کسانی که در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری می کنند برخورد جدی و قاطعی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که روز شنبه در استانداری قزوین برگزارشد اظهارداشت: با همه اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با بیماری کرونا متاسفانه شاهد بی توجهی برخی شهروندان به پروتکل های بهداشتی هستیم که این وضعیت موجب شده روند آلودگی افزایش یابد.

جمالی پور گفت: با این همه تلاشی که شده وضعیت اشغال تخت های بیمارستانی از 400 مورد فراتر رفته که به نظر می رسد در بدترین شرایط حتی از زمان اسفند ماه سال قبل هستیم.

وی اظهارداشت: روند صعودی بیماری در استان قزوین نشان می دهد باید هم تصمیمات قاطع تری بگیریم و هم اقدامات جدی تری  انجام دهیم تا در بحران بیشتری قرار نگیریم.

استاندار قزوین یادآورشد: شوخی با کرونا فاجعه بارداست و اگر به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی اگر بیماری بیشتر شود و سلامت مردم به خطر بیفتد قابل قبول نیست و باید با کسانی که سلامت جامعه را به خطر می اندازند برخورد جدی شود. 

جمالی پور تصریح کرد: اگر تیم های نظارتی پس از تذکر دیدند که افراد و یا اصناف مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند  و سلامت دیگران به خطر انداخته اند باید بدون مسامحه نسبت به برخورد قانونی اقدام کنیم تا دیگران عبرت بگیرند.

وی اضافه کرد: فرمانداران موظفند در مبارزه با کسانی که پروتکل های بهداشتی را جدی نمی گیرند با قاطعیت بیشتری وارد عمل شوند و هر شهرستان که روند کاهشی داشته باشد تجلیل شده و افراد ضعیف تر باید پاسخ گو باشند.

استاندار قزوین یادآورشد: در ماههای گذشته تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان از روزی 2 نفر بیشتر نمی شد اما امروز شاهد مرگ روزانه 8 تا 12 نفر هستیم که این روند نگران کننده است.

جمالی پور بیان کرد: امروز فقط دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت مردم نیست و همه دستگاهها و مردم باید کمک کنند تا از بحران کر ونا خارج شویم. هر گونه اجتماع بیش از 10 نفر و برگزاری مجلس ترحیم ممنوع است 

استاندار قزوین اظهارداشت: متاسفانه هنوز هم برخی شهروندان در سطح شهر بدون ماسک حضور پی دا می کنند و به نظر می رسد . نظارت ها جدی نبوده لذا از رسانه ها و صدا و سیما انتظار دارین برای اهمیت دادن به سلامت مردم برنامه سازی بیشتری داشته باشد و اطلاع رسانی را توسعه دهد.

وی بیان کرد: برگزاری هر گونه مجلس ترحیم و عروسی در استان قزوین ممنوع است و باید با متخلفان با قاطعیت برخورد شود زیرا قرار نیست یک مجلس ختم سلامت مردم را به خطر بیندازد و تعداد زیادی آلوده شده و برخی بیمار شوند.

استاندار قزوین تصریح کرد: اجتماعات محل آلودگی شدید است و در روستا و بخش و شهر حق برگزاری مراسم را نداریم و بخشداران و دهیاران و فرمانداران باید مردم را توجیه کنند تا وضعیت کنترل شود.

حرمت سرمایه های کشور را نگهداریم

جمالی پور در ادامه با محکوم کردن توهین به شخصیت های کشور اظهارداشت: رهنمود رهبری در این شرایط باید الگوی رفتاری همه ما باشد و کاری نکنیم که دشمنان شاد شوند.

استاندار قزوین بیان کرد: حرمت همدیگر را به خاطر مسایل سیاسی نباید خدشه دار کنیم زیرا توهین به شخصیت های شاخص نظام به مصلحت کشور و نظام نیست و امیدواریم تذکر رهبری تغییری در رفتار و گفتار ما ایجاد کند.

وی بیان کرد: در این شرایط باید دنبال وحدت باشیم تا دشمن به اهداف شوم خود نرسد و به نفع کشور نیست دنبال نا امیدی و نارضایتی مردم باشیم و دو دستگی در جامعه ایجاد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز