رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

شهرک تولید محتوای فن آوری در قزوین راه اندازی شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۸:۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۷۶۶۵
شهرک تولید محتوای فن آوری در قزوین راه اندازی شود
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با وجود بسترهای علمی و تحقیقاتی ایجاد شده با مشارکت بنیاد برکت می توانیم شهرک تولید محتوای فنآوری را در استان قزوین ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین، لطف الله سیاهکلی در جلسه با مدیرعامل بنیاد برکت و استاندار قزوین که روز شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: برای تقویت جایگاه فن آوری در استان قزوین لازم است از ظرفیت های موجود بخوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین به دلیل دانشگاههای متعدد و زیرساخت های علمی قادریم فعالیت شرکت های دانش بنیان را توسعه بخشیم و کارهای مهمی را عملیاتی کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم با مشارکت بنیاد برکت نسبت به راه اندازی شهرک تولید محتوای فنآوری در قزوین اقدام کنیم.

وی گفت: این طرح نوآورانه و جدید است و چون هزینه سنگینی دارد دولت در این شرایط قادر به اجرای آن نیست و در صورت مشارکت بنیاد می توانیم زمینه اشتغال صدها نفر از جوانان نخبه و اندیشمند را مهیا کنیم و در کنار  آن طرح درمان از راه دور سلامت را هم پیشنهاد می کنیم که کار ارزشمندی است.

در ادامه روح الله عباسپور نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در هر مقطعی که کشور دچار بحران اقتصادی شده ستاد اجرایی و بنیاد برکت به یاری نظام آمده و کارهای موثری انجام داده است.

وی افزود: بنیاد برکت در حوزه آموزش و پرورش و مدرسه سازی خیلی موفق عمل کرده و در بخش تسهیلات حمایت از تولید و کسب و کار هم می تواند فعالیت بیشتری داشته باشد و در استان قزو ین هم به کمک بنگاههای اقتصادی بشتابد.

روح الله عباسپور نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بنیاد برکت و ستاد اجرایی حضرت امام تجلی استقرار عدالت اجتناعی و توجه به محرومان است و انتظار داریم به کمیته امداد و بهزیستی توجه جدی شود.

وی گفت: حضور دولت در سرمایه گذاری را لازم نمی دانیم و باید بخش خصوصی وارد کار شود لذا انتظار می رود تسهیلات ستاد را در اختیار محرومان و سازمان های حمایتی برای اشتغال قرار دهید.

در ادامه رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: نهادهایی که روحیه انقلابی خود را حفظ کرده اند مانند ستاد اجرایی، کمیته امداد،بنیاد مسکن و بنیاد مستصعفان به عنوان بازوی قوی دولتها هستند و امروز هم نقش مهمی در اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی دارند.

وی بیان کرد: از بنیاد برکت درخواست می کنیم در اجرای طرح های صنایع تکمیلی مشارکت و سرمایه گذاری بیشتری کنند تا بتوانیم به اشتغال استان کمک کنیم.

رحمانی تصریح کرد: سرمایه گذاری در طرح های باغات تاکستان می تواند برای 150 هزار نفر شغل ایجاد کند و بنیاد برکت می تواند در این عرصه مشارکت بیشتری ایفا کند.

وی گفت: در تاکستان 65  کارخانه کشمش فعال است که در صورت حمایت می تواند در بخش صادرات هم فعال شده و درآمد ارزی بیشتری کسب کند.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی خواستار کمک بنیاد برکت در تامین دستگاه دیالیز و ساخت خانه عالم در این شهرستان شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز