مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:

۱۸ درصد مشترکین استان قزوین برق رایگان مصرف می کنند

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۰:۵۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۷۸۷۴۲
۱۸ درصد مشترکین استان قزوین برق رایگان مصرف می کنند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با اجرای طرح ملی امید حدود 87 هزار مشترک خانگی معادل 18 درصد از مشترکین استان قزوین در ردیف کم مصرف محسوب شده و هزینه برق آنها رایگان است.

سعید بهادیوند چگینی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهارداشت: قرار گرفتن نام ایران در فهرست کشورهای پرمصرف انرژی چشم انداز نگران کننده ای را در مقابل ما قرار می دهد که اگر در مدیریت مصرف و فرهنگ سازی برای همراه کردن مشترکان در اجرای طرح های بهینه سازی مصرف اقدام مناسبی صورت نگیرد، نگرانی های جدی در تامین انرژی سال های آینده خواهیم داشت. 

وی افزود: در این میان استان قزوین به عنوان یکی از  قطب های صنعتی و کشاورزی  کشور با داشتن ظرفیت های ارزشمند دانشگاهی و علمی نیازمند تامین انرژی پایدار در مسیر توسعه خود است که اگر نتوانیم در مسیر بهینه سازی و مدیریت مصرف حرکت کرده و زمینه بهره گیری از انرژی های نو را فراهم کنیم هزینه های گزافی به اقتصاد کشور تحمیل خواهد شد.

طرح ملی برق امید/ تشویق به مصرف انرژی مدیریت شده

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در راستای  اصلاح الگوی مصرف و حمایت از مشترکان کم مصرف شاهد اجرای «طرح ملی برق امید» با هدف ترغیب مشترکین برق به بهینه‌سازی و کاهش مصرف هستیم که این کار می تواند به تامین برق پایدار و حمایت از تولید کمک موثری کند.

وی بیان کرد: این طرح از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر به منظور کاهش مصرف برق در بخش خانگی و تشویق عموم مردم به مدیریت مصرف و حفظ سرمایه های ملی، عملیاتی شده و از ابتدای آبان ماه سال جاری به مرحله اجرا درآمده است.

بهادیوند چیگی یادآورشد: تا پیش از اجرای این طرح، مشترکین به دو بخش کم مصرف و پر مصرف تقسیم می شدند ولی در «طرح برق امید» مشرکین خانگی به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم شده اند که امیدواریم بتوانیم اهداف طرح را که تشویق به کاهش میزان مصرف برق و ایجاد انگیزه برای عموم مردم و رایگان شدن بهای برق مصرفی مشترکین کم مصرف است، یاده کنیم.

سود حاصل از صرفه ‌جویی مصرف برق در سبد اقتصاد خانوار

وی اظهارداشت: با تصمیم جدید دولت مبنی بر اجرای طرح «برق امید»، روند قیمت گذاری و تعامل با مشترکان شکل متفاوتی خواهد یافت زیرا برای نخستین بار قرار است با دیدگاه تشویقی و انگیزشی همه مشترکانی که مصرف برق خود را بهینه کرده و الگوی مصرف تعیین شده را رعایت کنند تحت پوشش طرح برق رایگان قرار گیرند و این روش  می‌تواند برای شناسایی مشترکین پرمصرف‌، کم ‌مصرف‌ و با مصرف‌ میانه و همان خوش مصرف ها الگوی مناسبی باشد.

هزینه برق مشترکین کم مصرف، رایگان است 

چگینی بیان کرد: مشترکینی که در ماههای گرم سال یعنی خرداد تا شهریور تا 100 کیلو وات ساعت و در سایر ماهها تا 80 کیلو وات ساعت ماهیانه برق مصرف کنند در ردیف کم مصرف ها محسوب شده و بهای برق مصرفی آنها رایگان است وهیچگونه هزینه ای بابت برق خود پرداخت نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: مشترکینی که در ماههای گرم سال بین ۱۰۰ کیلووات ساعت تا ۳۰۰ کیلووات ساعت و در سایر ایام سال بین ۸۰ کیلووات ساعت تا ۲۰۰ کیلو وات ساعت برق مصرف کنند در زمره «خوش مصرف» محسوب شده و برای آنها هفت درصد افزایش نرخ نسبت به سال قبل محاسبه می شود و مشترکینی که در ماههای گرم بیش از ۳۰۰ کیلو وات ساعت و در سایر ایام سال بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه انرژی برق مصرف کنند پر مصرف هستند و نرخ برق آنها با 23 درصد افزایش نسبت به سال قبل محاسبه خواهد شد لذا با احتساب این موارد می توان گفت کسانی که مصرف خود را کاهش دهند می توانند به اقتصاد خانواده کمک کنند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین در مجموع بیش از 487 هزار و 188 مشترک خانگی داریم که تعداد 87 هزار و 927  مشترک معادل 18.05 درصد کم مصرف، تعداد 317 هزار و 155 مشترک معادل 65.10 درصد خوش مصرف و حدود 82 هزار و 106 مشترک معادل 16.85 درصد در ردیف مشترکین پر مصرف هستند که امیدواریم با اجرای این طرح تعداد مشترکین کم مصرف افزایش یافته و افراد بیشتری از برق رایگان استفاده کنند.

وی گفت: انتظار می رود ‌با اجرای طرح ملی برق امید در استان قزوین و استقبال مشترکین از آن و با ایجاد پویش فراگیر مردمی زمینه اصلاح الگوی مصرف در بخش خانگی برق فراهم شده و بتوانیم در اجرای این طرح مهم در سطح ملی هم پیشگام باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز