استاندار قزوین:

فروشگاه های زنجیره ای نباید قفسه خالی کالا داشته باشند

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۵:۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۰۸۰۷۸۹
فروشگاه های زنجیره ای نباید قفسه خالی کالا داشته باشند
استاندار قزوین گفت: با توجه به تامین اقلام مورد نیاز استان فروشگاه های زنجیره ای نباید هیچ قفسه خالی از کالاهای اساسی داشته باشند و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در شرایطی که دشمنان درصدد بر هم زدن وضعیت بازار و ایجاد نارضاتی بیشتر در میان مردم هستند مسئولان و فرمانداران باید حساسیت بیشتری داشته باشند و با نظارت جدی تر وضعیت را کنترل کنند.

وی بیان کرد: در این شرایط باید مدیریت عالمانه داشته باشیم و با مشارکت همه دستگاههای نظارتی، بازرسی و اطلاعاتی، ادارات صمت و فرمانداری ها بازار را تنظیم و قیمت ها را کنترل کنیم و در این میان لازم است هماهنگی با فرمانداران بیشتر شودتا عرصه را بر متخلفان تنگ تر کرده و مردم را امیدوارتر و اثرگذاری تصمیمات را بیشتر کنیم.

فروشگاه های زنجیره ای نباید قفسه خالی کالا داشته باشند

استاندار قزوین در ادامه تامین کالاهای اساسی را از مهمترین وظایف مدیران اقتصادی و صمت استان دانست و اظهارداشت: هیچ فروشگاه زنجیره ای و بزرگ در استان نباید از کالاهای اساسی بویژه روغن، قند و شکر، برنج و مواد شوینده خالی باشد و هر کمبودی بلافاصله اعلام شود تا آن را تامین کنیم.

جمالی پور گفت: مردم در هیچ فروشگاهی نباید با قفسه خالی در فروشگاههای بزرگ مواجه شوند و احساس کنند کالایی کم است و در صورت مشاهده این وضعیت فروشگاه متخلف تعطیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: مشاهده قفسه خالی از سوی شهروندان تداعی کننده نبود کالاست و رسالت ما تامین کالاهای اساسی است و هر کالایی لازم باشد را بسرعت تهیه می کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: فرمانداران لازم است جلسات تنظیم بازار را به صورت مستمر تشکیل دهند و گزارش جامع دهند و در هر شهرستان باید وضعیت کمبود کالا را رصد کنند زیرا هر کوتاهی که رخ دهد ما فرماندار را می شناسیم چون اختیار کامل دارند در این زمینه اقدام کنند.

وی اظهارداشت: دستگاههای نظارتی و قضایی اگر مشکلی در تنطیم بازار و کنترل شرایط اقتصادی دیدند باید به استاندار اطلاع دهند تا تکلیف خود را مشخص کنیم و در این میان ورود پراکنده و شاخه به شاخه دستگاههای قضایی، نظارتی و اطلاعاتی در تنظیم بازار اشکال دارد و می تواند بازتاب منفی داشته باشد لذا بهتر است از موازی کاری و پراکندگی در کارها و بی نظمی جلوگیری شود.

جمالی پور تعیین قیمت گوشت قرمز به صورت یکسان در استان را مهم دانست و گفت: هرچند معیشت قصابان برای ما مهم است اما باید مراقب باشیم تنظیم بازار بر هم نخورد و مردم گوشت را گران نخرند و ما هم در جلوگیری از افزایش قیمتها بشدت جدی هستیم و بازار را تنظیم خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: قیمت گوشت قرمز در استان باید مشخص شده و در تابلو نصب شود و مدیران متولی نباید اجازه دهند مدلی تعریف شود که قیمت ها بیشتر شود و در موارد استثنایی اگر مشتری گوشت لخت و اختصاصی خواست به صورت موردی با توافق مشتری و فروشنده اشکال ندارد قیمت کمی بیشتر شود اما به این بهانه افزایش قیمت معنا ندارد.

استاندار قزوین اظهارداشت: اگر اتحادیه ای به رسالت اجتماعی خود عمل نکند و هر کس کوتاهی کرد و با تذکر اصلاح نشد بدون تسامح با آن برخورد می شود زیرا باید استان را مدیریت کنیم چون مسئولیت تنظیم بازار را پذیرفته ایم و قادریم بازار را کنترل کنیم.

وی یادآورشد: در تنظیم بازار جدی هستیم و اجازه نمی دهیم به حقوق مردم تعرض شده و سو استفاده از شرایط صورت گیرد و از اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی انتظار داریم با نظارت بیشتر به تنظیم بازار کمک کنند.

کمبود بذر در استان داریم

جمالی پور در ادامه در خصوص تامین بذر در استان گفت: در استان نباید با کمبود بذر مواجه شویم و سطح کشت کم شود و در خصوص آرد هم هیچ کمبودی نداریم و فرمانداران می توانند نیازهای جدید خود را برای جلوگیری از تشکیل صف اعلام کنند.

وی گفت: برای تنظیم قیمت گوشت تا اطلاع ثانوی خروج هر گونه دام سبک و سنگین و گوشت لاشه از استان ممنوع است و تنها با مجوز دامپزشکی در موارد محدود می توان این مجوز را صادر کرد.

اضافه کار نیروهای شهرستانی 50 درصد بیشتر شود

استاندار قزوین اظهارداشت: در شرایطی که با کمبود نیرو در شهرستانها مواجهیم متاسفانه اکثر نیروهای دولتی بویژه سازمان صمت در مرکز استان مستقر هستند لذا تاکید جدی داریم همه نیروهایی که از شهرستانها به قزوین منتقل شده اند به شهرستانها بازگردند تا کارها تسریع شود.

وی اضافه کرد: تجمیع نیروها در ستاد منطقی نیست و برای تقویت انگیزه نیروهای شهرستانی از این پس اضافه کار نیروهای شهرستانها 50 درصد بیشتر از مرکز استان محاسبه و پرداخت خواهد شد.

جمالی پور همچنین خواستار استفاده از ظرفیت بسیج اصناف در بازرسی های و نظارت بر تنظیم بازار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز