استاندار قزوین:

برگزاری مراسم جشن و عروسی و عزا در ایام کرونا جرم است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۶:۲۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۱۳۸۲
برگزاری مراسم جشن و عروسی و عزا در ایام کرونا جرم است
استاندار قزوین گفت: برگزاری هر گونه مراسم جشن و عروسی و مجلس ترحیم و عزا در استان جرم است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که روز یکشنبه در استانداری برگزارشد اظهارداشت: از کادر درمانی تشکر می کنیم که با ایثار و فداکاری خود در درمان بیماران حماسه آفریده اند و منطقی نیست این خدمات با بی توجهی عده ای زیر سوال برود.

استاندار قزوین بیان کرد: برخی گزارش های ارائه شده در این جلسه که روند صعودی بیماری را نشان می دهد موجب  یاس و نا امیدی است و با این همه اطلاع رسانی باید ببینیم چرا مردم صدای ما را نمی شنوند و مرگ ناشی از کرونا را جدی نمی گیرند.

وی اظهارداشت: اگر گوش شنوا نیست و هر جا خطر زیاد شده و آسیب می زند باید روش های دیگر را پیاده کنیم و با قاطعیت بیشتری مراقب ویروس نامرئی باشیم که همه ما را تهدید می کند و جان ما را نشانه گرفته است.

image_2020_11_1-14_13_41_429_XD5

جمالی پور اضافه کرد: همه ما مسئولیت داریم آسیب ها را کاهش دهیم و هنگامی که هشدار می دهیم مردم در مراکز جمعیتی حضور پیدا نکنند عقل می گوید به منطقه خطر نروند اما خود مردم هم مسئولیت دارند تا نکات بهداشتی را رعایت کنند و سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازند.

وی اظهارداشت: از مردم با فرهنگ ما دور از انتظار است که مغایر ارزش های دینی، اجتماعی و اخلاقی حرکت می کنند و از دیگران انتظار کمک‌ دارند در حالی که مصوبات ستاد کرونا باید اجرایی شود لذا تاکید داریم یک‌ کمیته تشکیل شود تا در خصوص اجرای مصوبات گزارش دهد و دستگاههای ضعیف و موفق هم معرفی شوند.

برگزاری مراسم جشن و عزا در این شرایط جرم است 

استاندار قزوین تصریح کرد: برای پیشگیری از بحران کرونا در استان تا پایان آبان ماه برگزاری هر گونه مراسم جشن و عروسی، عزا و ترحیم ممنوع است و هر کاری که سلامت مردم را به خطر بیندازد جرم محسوب شده و با متخلف برخورد قضایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: آرامستان ها در استان تعطیل است و شرکت در مراسم تشییع فقط برای بستگان درجه یک به تعداد بسیار محدود مجاز است تا از آلودگی بیشتر جلوگیری شود.

جمالی پور بیان کرد: از امروز عملکرد همه دستگاهها در اجرای مصوبات رصد شده و با مدیران ضعیف برخورد و مدیران توانمند تشویق خواهند شد اما به نظر می رسد روند صعودی بیماری نشان می دهد تصمیمات ما اجرایی نیست و اشکال دارد.

image_2020_11_1-14_13_30_128_W4N

وی گفت: اگر محدودیتی در استان اعمال می شود باید همه آن را جدی بگیرند و اگر از امروز اجتماعی شکل گرفت لازم است با آن برخورد شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

استاندار قزوین بیان کرد: متاسفانه تخت های بیمارستانی در حال تکمیل شدن است و راه اندازی دوباره بیمارستان صحرایی نگران کننده است و همه تلاش های گذشته ما را زیر سوال می برد لذا تاکید جدی داریم با شدت با برگزاری هر گونه مراسم جشن و عروسی و عزا برخورد شود.

وی افزود: تا پایان آبان ماه رستوران ها فقط برای غذای بیرون بر مجاز هستند عالیت کنند و هر گونه مسامحه از سوی دستگاهها با توبیخ روبرو خواهد شد.

جمالی پور اضافه کرد: از دادستان قزوین درخواست می کنیم جرم انگاری کند و با هر فردی که با اقدامات خود موجب گسترش ویروس و ابتلای دیگران به کرونا می شود با شدت برخورد کند و آن را جرم بداند.

حضور کارمندان در زمان دورکاری در سطح شهر تخلف است

وی گفت: مدیران کل وظیفه دارند مراقب رعایت پروتکل های بهداشتی توسط کارکنان خود باشند و ورود ارباب رجوع و کارمندان به ادارات پس از تب سنجی و زدن ماسک مجاز است و اگر لازم بود با راه اندازی میز خدمت در مقابل درب ورودی به مردم خدمت رسانی شود.

استاندار قزوین اظهارداشت: از ظرفیت بسیج ادارات برای کارهای نظارت و بازرسی استفاده شود و اگر کارمندی در ساعات اداری و زمان دورکاری در بازار و سطح شهر مشاهده شود به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: پاساژها به شرطی مجوز فعالیت دارند که مواد بهداستی را تامین کنند و شهروندان با ماسک برای خرید وارد شوند و فروشگاههای زنجیره ای هم لازم است نکات بهداشتی را ب طور کامل رعایت کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز