رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۴۵۰۰ تن انواع کود کشاورزی در استان قزوین توزیع شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۰۹:۵۲:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۱۶۱۷
۴۵۰۰ تن انواع  کود کشاورزی در استان قزوین توزیع شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان این استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فاطمه خمسه صبح دوشنبه در جلسه  کمیته فنی کود که با حضور معاونین و مدیران دستگاههای تابعه و شهرستان ها برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۸ هزار و ۷۳۶ تن انواع کود کشاورزی برای تامین شده است .

وی افزود: از این میزان کود تامین شده  بیش از  ۵ هزار و  ۸۱۱ تن  کود ازته ، یک هزار و ۱۱۶ تن کود فسفاته و بیش از یک هزار و ۸۰۹ تن کود پتاسه  تامین شده است.

خمسه بیان کرد: این میزان کود به کشت محصولات زراعی پاییزه اختصاص داده شده است  .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر  تخصیص  بموقع کود به عوامل و عامیلن توزیع و تعاونی ها و  نظارت بیشتر بر این مراکز تاکید کرد .

خمسه گفت: در توزیع فسفاته و پتاسه در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و برای ماههای باقی مانده سال زراعی جاری  نیز پیش بینی و سهمیه لازم تامین شود .

وی افزود: برای جبران بخشی از هزینه کودهای کشاورزی بهره برداران می توانند با مشورت مراکز جهاد کشاورزی از کودهای زیستی جایگزین استفاده کنند .

خمسه گفت: کود یکی از مواردی است که باید تدابیرلازم  برای تامین  آن اندیشه شود تا موجب نارضایتی کشاورزان نشود .

وی تاکید شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی استان حداکثر تا پایان ۲۰دیماه  سهمیه کود مورد نیاز  استان را تامین و وارد انبارهای استان  کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بر دقت بیشتر در امر حواله نویسی برای کودهای کشاورزی در مراکز جهاد کشاورزی تاکید کرد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز