رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

زمین مورد نیاز احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی ایثارگران تامین شده است

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۸:۳۴:۱۰
کد خبر: ۱۰۸۵۸۴۱
زمین مورد نیاز احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی ایثارگران تامین شده است
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با تهیه زمین برای احداث 50 هزار واحد مسکونی گام بلندی برای تامین سرپناه خانواده ایثارگران برداشته ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم انعقاد تفاهم نامه تامین مسکن و اشتغال ایثارگران استان قزوینعصر سه شنبه با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین،هدایت الله جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور و فاطمه محمد بیگی نماینندگان استان در مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد.

سعید اوحدی در این جلسه اظهارداشت: خدمت به خانواده شهدا یک عزت و توفیق الهی است و همه وظیفه داریم برای رفع مشکلات و خواسته های خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان تلاش کنیم.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه ها و درخواست های خانواده شهدا و ایثارگران رفع مشکلات بیمه ای، اشتغال و مسکن است که در این راستا در سال جاری اقدامات خوبی برای حل آنها صورت گرفته است.

4

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآورشد: بیش از 800 میلیار تومان بدهی انباشته از سالهای گذشته به بیمه دی برای ایثارگران داشتیم که با پرداخت آن چالش های تامین هزینه کامل دارو و درمان برطرف شده است.

وی اضافه کرد: بدهی بنیاد شهید بیش از 8500 میلیارد تومان بود که فقط 1500 میلیارد تومان آن مربوط به دانشگاه آزاد بود و با اقدامات انجام شده موضوع پاداش بازنشستگی خانواده شهدا که از سال 93 معطل مانده بود نیز برطرف شود و ذخیره مرخصی و همسان سازی حقوق ایثارگران بازنشسته هم تامین شده است.

اوحدی بیان کرد: همچنین بیش از 1800 میلیارد تومان مطالبات موضوع ماده هشت از دولت قبل باقی مانده بود که توانستیم آن را پرداخت کنیم.

پرداخت مطالبات ایثارگران موجب آرامش روحی خانواده آنها شده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: پرداخت مطالبات ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا که در سال جاری با جدیت پیگیری و پرداخت شده خوشبختانه توانسته آرامش روحی مناسبی را در میان خانواده ها ایجاد کند و در مرحله بعدی برای حل مشکل مسکن و اشتغال این گروه گام برداشته ایم.

هزینه داروی ایثارگران در 48 ساعت پرداخت می شود

اوحدی تصریح کرد: هزینه داروهای ایرانی و خارجی مورد نیاز ایثارگران در کمتر از 48 ساعت پرداخت خواهد شد و هزینه مراجعه به پزشک خصوصی هم در کمترین زمان داده می شود و تمامی مراکز درمانی و کلینیک های تامین اجتماعی طرف قرارداد بیمه دی شده اند تا هیچ مشکلی در این زمینه نباشد.

3

وی به تامین واکسن آنفلوانزای ایثارگران هم اشاره کرد و گفت: علیرغم محدودیت هایی که استکبار جهانی در ورود واکسن به کشور ایجاد کرده است خوشبختانه توانستیم 100 هزار عدد واکسن آنفلوانزا که از گذشته تامین شده و همه جانبازان بالای 50 درصد واکسینه شده اند و 10 هزار واکسن دیگر میان والدین جانبازان توزیع و تزریق خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: بر اساس قانون جامع خدمات ایثارگران باید خودروی جانبازان بالای 50 درصد با دریافت نصف هز ینه ها واگذار شود که به دلیل کسری 30 درصدی بودجه در این زمینه موانعی داریم که امیدواریم نمایندگان برای حل آن اقدام کنند.

جذب 30 هزار فرزند شهید و ایثارگر در اولویت است

وی در خصوص اشتغال فرزندان ایثارگران هم یادآورشد: در خصوص اشتغال این گروه ظرفیت قانونی خوبی داریم که تبدیل وضعیت افراد از جمله آنهاست و در کنار آن قانون در احکام برنامه ششم هم صراحت دارد و دولت را مکلف کرده تمامی فرزندان جانبازان بالای 70 درصد را جذب دستگاههای دولتی کند که اجرای این مصوبه را پیگیری خواهیم کرد.

7

اوحدی اضافه کرد: در این راستا 30 هزار نفر شرایط جذب در دستگاههای دولتی را دارند که امیدواریم با کمک مجلس این قانون نیز اجرایی شود.

وی در خصوص کم بودن مستمری ایثارگران و خاواده شهدا هم گفت: در حالی که حقوق والدین شهدا باید 1.5 برابر حقوق کارکنان دولت باشد امادر  این زمینه نیز قانون دست ما را بسته و شرمنده خانواده های معزز هستیم که امیدواریم بتوانیم این مشکل را نیز در آینده حل کنیم.

زمین 50 هزار واحد مسکونی ایثارگران تامین شده است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهارداشت: در برخی استانها از جمله یزد، کرمان، البرز و کرمانشاه مشکل تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ایثارگران حل شده و امیدواریم قزوین هم در این زمینه پیشگام باشد.

وی اضافه کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی ویژه ایثارگران در برخی نقاط کشور تامین شده که این اقدام با رشد 100 درصدی معادل خدمات 17 سال گذشته در بخش مسکن بوده است.

اوحدی بیان کرد: هر کسی که دل خانواده و فرزند شهید را بدست بیاورد خدا را راضی کرده است و اگر بتوانیم قدمی در مسیر شهدا برداریم توفیقی برای ما محسوب می شود لذا مسئولیت ما بسیار سنگین است و امیدواریم با درک شرایط دشوار جانبازان و خانواده های شاهد برای حل مشکلات جدی تر عمل کنیم.

123

وی از عزم جدی استاندار و نمایندگان استان قزوین در حل مشکل مسکن جانبازان و ایثارگران تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم نیاز مسکن و اشتغال ایثارگران استان قزوین را تامین کنیم.

در ادامه تفاهم نامه تامین و ساخت 1500 واحد مسکونی و ایجاد اشتغال برای 1100 نفر از خانواده ایثارگران امضا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز