مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین:

۵۱ درصد خانه های روستایی استان قزوین مقاوم سازی شده است

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۰:۰۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۷۸۱۳
۵۱ درصد خانه های روستایی استان قزوین مقاوم سازی شده است
مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: در استان قزوین 94 هزار واحد مسکونی روستایی داریم که 51 درصد آنها بازسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اصغر گونجی روز یکشنبه در نشست با رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با ارائه گزارشی از مقاوم سازی روستاهای استان اظهارداشت: در استان قزوین 844 روستا داریم که 694 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است و جمعیت ساکن دربخش روستایی هم به 317 هزار نفر می رسد.

بنیاد

وی اضافه کرد: تاکنون طرح هادی در 410 روستای استان اجرا شده که برای آن154 میلیارد تومان هزینه شده است.

گونجی گفت:  امسال هم طرح هادی در  91 روستا در دست اجراست که برای آن 24 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

گونجی یادآورشد: همچنین تهیه و مطالعه طرح هادی در 680 روستا انجام شده که این کار بیش از یک میلیارد و 360 میلیون تومان هزینه داشته است.

بازنگری در 398 طرح هادی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین بیان کرد: همچنین بازنگری در طرح هادی روستایی 398 طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 950 میلیون تومان به پایان رسیده است.

طرح هادی

وی بیان کرد: امسال هم با اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون تومان، مطالعه طرح هادی 108 روستا در دست اقدام است. 

روکش آسفالت معابر 242 روستا

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: با توزیع یک میلیون و 500 هزار مترمربع آسفالت معابر 242 روستای استان انجام شده است.

گونجی در خصوص سند دار شدن مسکن روستایی هم اظهارداشت: در حال حاضر واحدهای مسکونی 343 روستای استان سند دار شده اند و در این مناطق بیش از 58 هزار جلد سند رسمی صادر شده است.

وی افزود: در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت نیز تاکنون 6 هزار و 580 جلد سند مسکن روستایی صادر شده که این میزان به میانگین بالای 80 درصد رسیده است.

سند

مقاوم سازی 51 درصد خانه های روستایی استان

گونجی در ادامه از نوسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی هم خبر داد و گفت: در استان قزوین 94 هزار واحد مسکونی روستایی داریم که 51 درصد آنها بازسازی و مقاوم سازی شده است.

وی بیان کرد: سالانه قادریم 2 تا 3 هزار واحد مسکونی روستایی را مقاوم سازی کنیم که در صورت تامین اعتبار این کار در یک دهه انجام خواهد شد.

بنیاد 4

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اظهارداشت: میانگین مقاوم سازی خانه های روستایی در کشور 44 درصد و در استان 51 درصد است که این موفقیت با تلاش مجموعه همکاران بنیاد و استقبال مردم محقق شده است.

گونجی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر تاکنون 1400 نفر ثبت نام کرده اند که 780 نفر واجد شرایط شناخته شده و 185 نفر نسبت به تکمیل مدارک اقدام کرده اند.

وی گفت: در ساخت مسکن شهری تاکنون 382 واحد مسکونی احداث و تحویل متقاضیان شده و 469 واحد در دست ساخت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز