استاندار قزوین:

ساماندهی پسماند در سایت محمدآباد قزوین در کوتاه مدت مدیریت شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۳۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۹۲۹۵
ساماندهی پسماند در سایت محمدآباد قزوین در کوتاه مدت مدیریت شود
استاندار قزوین گفت: ساماندهی و مدیریت منطقی در سایت پسماند محمد آباد قزوین در برنامه کوتاه مدت عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کارگروه مدیریت پسماند روز سه شنبه با حضور استاندار، شهردار، معاون عمرانی، مدیران کل محیط زیست و استاندارد در استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه با اشاره به اهمیت رسیدگی به چالش های ناشی از جمع آوری پسماند اظهار داشت: با تکمیل شدن ظرفیت سایت پسماند محمدآباد برای پیشگیری از چالش های پیش رو باید با ارائه برنامه کوتاه مدت بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.

پسماند

استاندار قزوین بیان کرد: متولی اصلی جمع آوری و ساماندهی و دفن بهداشتی زباله های صنعتی، خانگی و بیمارستانی بدون شک شهرداری است و در شرایط اقتصادی کنونی لازم است روشی منطقی برای حل مشکلات این سایت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حوزه پسماند مطالعات زیادی شده و مشاورانی که می خواهند در استان قزوین برنامه ای ارائه کنند لازم است دستاوردهای سایر استانها را بررسی کرده و در کوتاه مدت برنامه ای عملیاتی ارائه کنند.

جمالی پور گفت: اقدامات کوتاه مدت در استان برای ما اولویت دارد تا بتوانیم از وضعیت ایجاد شده خارج شده و بخشی از چالش ها را برطرف کنیم.

وی اظهارداشت: طرح جامع و تفصیلی پسماند باید با نگاه آینده نگرانه و چشم انداز بیست سال آینده بتواند همه نیازها را شناسایی و برای حل آن راهکار دهد و به نحوه جمع آوری، تفکیک ها، روش بازیافت و تفکیک از مبدا هم نگاه جامعی داشته باشد.

پسماند 6

استاندار قزوین تصریح کرد: طرح های کارشناسان و شهرداری باید به گونه ای باشد تا بتوانیم از همین امروز مرحله به مرحله جلو رفته و به نظام مدیریت جامع پسماند برسیم که هم جمع آوری و هم پردازش در آن دیده شود. 

وی بیان کرد: شاید در برخی برنامه ها قزوین از تهران جلوتر باشد که جا دارد از شهرداری قزوین تشکر کنیم اما همچنان نیازمند برنامه جامعی هستیم تا اجرای آن مشکلات پسماند ما را حل کند.

جمالی پور اضافه کرد: اجرای طرح مطالعاتی نباید یک سال زمان ببرد زیرا در پسماند مطالعات زیادی در شهرهای بزرگ شده که می تواند مورد استفاده قرار گیرد و حداقل در سه ماه برای کوتاه مدت چشم انداز روشنی برای ما ترسیم کند.

زباله 4

وی ساماندهی و اصلاح روش سایت تفکیک محمدآباد را ضروری دانست و از شهردار قزوین خواست در خصوص رفع مشکلات این سایت و تسریع در اجرای طرح کوتاه مدت اقدام عاجلی صورت دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز