جانشین سپاه استان قزوین:

۵۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته بسیج در استان قزوین اجرا می شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۴:۰۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۹۹۰۹
۵۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته بسیج در استان قزوین اجرا می شود
جانشین سپاه استان قزوین گفت: به مناسبت هفته بسیج 500 عنوان برنامه متنوع فرهنگی، علمی، بصیرتی، ورزشی و نشست های تخصصی به صورت مجازی در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی روز چهارشنبه در نشستی که به مناسبت چهل و یکمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی در مقر فرماندهی تیپ صاحب الامر برگزار شد برنامه های این هفته را تشریح کرد: برنامه های متعددی دراستان در هفته بسیج پیش بینی شده که اجرا می شود.

وی افزود: از نقش رسانه ها در اطلاع رسانی تشکر می شود که در تبیین اهداف بسیج نقش آفرین هستند و امیدواریم این همکاری تداوم یابد.

طاهرخانی بیان کرد: تاسیس بسیج مستضعفان به دستور امام راحل یک افتخار برای نظام است و بسیج در ماموریت های مختلف هر جا گره ای در مسیر انقلاب ایجاد شده برای گره گشایی وارد کار شده و موفق بوده است.

1345

جانشین فرمانده تیپ 82 صاحب الامر استان قزوین تصریح کرد: درابتدای پیروزی انقلاب نقش بسیج را در دفاع مقدس دیدیم و آنچه نظام را در برابر شرق و غرب مصون کرد مجموعه بسیج و سپاه بود و امروز باید اذعان کرد بسیج مردمی سرمایه نظام است و تداوم انقلاب نیز در گرو حضور بسیج در صحنه است.

500 عنوان برنامه در هفته بسیج

وی اضافه کرد: بدلیل ویروس کرونا تمامی برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و بیشتر آنها در فضای مجازی تدارک دیده شده است.

سرهنگ طاهرخانی بیان کرد: سال قبل برنامه های متعددی در هفته بسیج برگزار شد و با توجه به آخرین ماموریت بسیج در خصوص ویروس کرونا در این بخش نیز مشارکت خوبی صورت گرفت و نقش بسیج در کنترل و پیشگیری از کرونا بسیار موثر بود.

جانشین سپاه استان قزوین یادآورشد: در ابتدای انتشار ویروس کرونا، مردم نگرانی هایی در تامین ماسک در ابتدای انتشار ویروس داشتند که بسیج با استفاده از ظرفیت های موجود وارد کار شد و بسرعت نیازها را تامین کرد که در این راستا یک میلیون و ۲۰۰ هزارعدد ماسک تولید و عرضه شد و امروز هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

کروناا

طاهرخانی اضافه کرد: برای کمک به بخش درمان و تیم پزشکی با راه اندازی بیمارستان خیریه رحیمیان توانستیم این مجموعه را وارد خدمت رسانی کنیم تا کمک دانشگاه علوم پزشکی باشد.

وی اظهارداشت: در عملیات گندزدایی و ضد عفونی معابر عمومی و اماکن مختلف هم با مشارکت بسیج استفاده شد و پس از رهنمود رهبری در نیمه شعبان در خصوص کمک مومنانه، قرارگاه امام حسن مجتبی شکل گرفت و با مشارکت خیرین و اتاق بازرگانی در سه مرحله در ماه رمضان به آسیب دیدگان کمک شد.

سرهنگ طاهرخانی گفت: با تداوم کمک رسانی در ماههای محرم و صفر هم موضوع پیگیری شد و ۱۵۷ هزار بسته معیشتی تاکنون تحویل مردم آسیب دیده شد.

جانشین سپاه استان قزوین بیان کرد:توزیع ۱۶ هزار بسته لوازم التحریر، تدارک قربانی کردن یک هزار راس گوسفند در عید 

قربان، و ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی از دیگر اقدامات بسیج در طرح کمک مومنانه است.

جهیزیه

توزیع 450 سری جهیزیه برای زوج های جوان

سرهنگ طاهرخانی در ادامه از همکاری بسیج در تامین نیاز زوج های جوان خبر داد و یادآورشد: کار ارزشمند دیگری که با مشارکت خیرین صورت گرفت تهیه ۴۵۰ سری جهیزیه برای زوج های جوان نیازمند بود که این کار در دو مرحله صورت گرفت که آخرین مرحله در سالروز ولادت پیامبراکرم(ص) با توزیع ۳۰۰ جهیزیه به زوح های نیازمند اهدا شد.

وی بیان کرد: در مرحله سوم موج کرونا با توجه به نیاز دانشگاه مجموعه پاک روان برای غربالگری راه اندازی شد و خدمت رسانی می کند و با توافقی که بین وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستصعفان صورت گرفت زمینه راه اندازی قرارگاه شهید سلیمانی فراهم شد.

سرهنگ طاهرخانی یادآورشد: در این قرارگاه عملیات غربالگری و بیماریابی هوشمند با محور محلات آغاز شده و با استقرار یک پزشک، ۴ پرستار و۱۰ بهورز در محلات آلوده بستر خدمت رسانی مهیا شده است.

اجرای 500 عوان برنامه در هفته بسیج

جانشین سپاه استان قزوین گفت: در هفته بسیج ۵۰۰ عنوان برنامه شامل فعالیتهای علمی، بصیرتی، ورزشی و نشست های تخصصی به صورت مجازی است پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: همه برنامه ها با توجه به مصوبات ستاد کرونا در استان برگزار می شود و در این راستا با همکاری بسیج صدا و سیما برنامه هایی داریم که از نخبگان بسیجی و کارآمد و موفق استفاده خواهد شد.

سپاه 12

طاهرخانی یادآورشد: گرانی ها مردم را نگران کرده و فرمانده سپاه بعد از دغدغه رهبری قرارگاه 17 ربیع الاول را تشکیل دادند تا بسیج برای کنترل بازار و جلوگیری از فعالیت افراد سودجو وارد کار شود که در اولین گام یک انبار احتکار روغن نباتی مقدار ۷۵۰ تن روغن احتکار شده کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم برنامه هایی که اجرا می شود مورد نیاز جامعه باشد و با به روز رسانی کارها هماهنگی لازم هم در امور صورت گیرد.

جانشین سپاه استان قزوین گفت: پس از برگزاری برنامه ها ضمن ارزیابی فعالیت های انجام شده و شناسایی نقاط ضعف و قوت برای آینده برنامه های بهتری پیش بینی خواهیم کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز