استاندار قزوین:

توسعه کشور با وجود نظام آموزشی پویا و کارآمد محقق می شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۰۸:۲۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۲۶۴۳
توسعه کشور با وجود نظام آموزشی پویا و کارآمد محقق می شود
استاندار قزوین گفت: توسعه کشور تنها با وجود نظام آموزشی پویا، با نشاط و کارآمد محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش که روز سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بسیج یک ظرفیت بزرگ برای ساختن کشور است و امام با تشکیل بسیج همه مردم را زیر یک چتر قراردادند و فرمودند ارتش بیست میلیونی و ما باید از این ظرفیت برای ساختن کشور استفاده کنیم. 

وی افزود: بسیج یک قشر نیست بلکه همه ملت است که بهره گیری از این توانمندی می تواند دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته باشد. 

استاندار تصریح کرد: روزهای انقلاب در جنگ و پشتیبانی، جنگ و سازندگی کشور و عبور از مشکلات و چالش ها توانستیم با کمک بسیج بر مشکلات غلبه کنیم.  

image_2020_11_24-9_15_3_661_y2o

وی گفت: آموزش و پرورش از مباحث مهم توسعه کشور است و کشوری که نظام آموزشی پویا و کارآمد و اثر بخش داشته باشد به توسعه می رسد لذا همه باید کمک کنیم تا مشکلات این عرصه رفع شود.

جمالی پور بیان کرد: آموزش و پرورش یک ساختار دو وجهی ملت و دولت دارد که باید به آن توجه کرد زیرا  محصول آموزش و پرورش به ثروت و تولید محصول منجر می شود که باید به آن اهمیت دهیم.

وی افزود: نظام آموزشی باید چرخش بچرخد اما با کمک مردم زیرا اعتبارات دولتی محدود است و جوابگوی نیازها نیست لذا باید به مردم اهمیت دهیم البته در قالب خیرین مدرسه ساز به مردم توجه شده است اما از حامیان مدرسه هم برای نگهداری و تعمیرات استفاده کنیم.

استاندار قزوین گفت: مشارکت عام در آموزش و پرورش را مورد توجه قرار دهیم چون مدرسه چند ساحتی است و باید همه نیازهای آن تامین شود لذا در جلسات ببینیم چه ظرفیت هایی را می توان وارد مدارس کرد.   

وی اظهار داشت: همه باید احساس مسئولیت کرده و با  فرزندان خود همراهی کنیم تا تعمیرات مدارس با کمک مشارکت عمومی صورت گیرد و می توانیم از ظرفیت صنعت در این عرصه استفاده کنیم. 

استاندار پیشنهاد کرد با تشکیل کارگروهی راههای مشارکت مردم شناسایی و با کمک رسانه ها به توسعه مدارس کمک شود زیرا نوسازی و نگهداری مدارس مهم است و در حال حاضر به نگهداری آنها توجه نمی شود. و بهتر است دنبال خلق ایده های نو در جلب مشارکت بیشتر مردم باشیم.

در این جلسه استاندار قزوین برای پوشش کامل تلویزیونی در روستاها و تامین اینترنت در مناطق فاقد پوشش دستور لازم را صادر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز