معاون کل وزیر بهداشت:

کاهش ۴۰ درصدی فوتی ها در اجرای طرح محدودیت کرونایی هدف گذاری شده است

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۰۹:۴۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۳۸۷۱
کاهش ۴۰ درصدی فوتی ها در اجرای طرح محدودیت کرونایی هدف گذاری شده است
معاون کل وزیر بهداشت گفت: با اجرای طرح تشدید محدودیت های کرونایی امیدواریم تعداد فوتی ها تا 40 درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ایرج حریرچی  روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهارداشت: با اقدامات انجام شده و همکاری مردم خوشبختانه 69 شهرستان کشور از شرایط قرمز خارج شده اند.

وی بیان کرد: در شرایطی که محدودیت های کسب و کار را بیشتر کرده ایم قرار نیست افراد آلوده به ویروس را رها کنیم و اوضاع را بحرانی تر کنیم.

حریرچی تصریح کرد: با تشکیل قرارگاه شهید قاسم سلیمانی امیدواریم بتوانیم وضعیت را کنترل کرده و روند ابتلا و فوتی ها را نزولی کنیم.

وی بیان کرد: تاکنون هیچ داروی شیمیایی، سنتی و یا گیاهی نداریم که درمان کرونا باشد و مردم نباید به شایعات توجه کنند و بدانند هرگاه دارویی ثابت شد که مراحل آزمایشگاهی را طی کرده و مورد تایید است به مردم معرفی می شود.

photo_2020-11-26_08-36-48

رعایت پروتکلها همچنان ادامه یابد

حریرچی تصریح کرد: باید دانست 90 درصد بیماران کرونایی خود به خود خوب می شوند و گاهی شاید آب معمولی هم بخورید پس از مراقبت بهبود پیدا می کنید و اثبات دارو فقط در آزمایشگاه مورد تائید است و ادعای برخی افراد اصلا درست نیست و تائید دارو حتی با گفتن شخصیت برجسته و یا پزشک حاذق هم اثبات نمی شود.

وی گفت: مردم بدانند که حتی اگر واکسن تزریق شود، ویروس کرونا هنوز با ما زندگی خواهد کرد و ماهها طول می کشد تا سایه آن از سر ما کنده شود لذا هرگز نباید رفتارهای مراقبتی ما تغییر کند و یا متوقف شود.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: فوتی های 35 نفر در روز در ماه اردیبهشت بتدریج به 200 مرگ و امروز به 500 نفر رسیده و نگران هستیم افزایش ها هستیم لذا باید استقامت داشته باشیم و پروتکل ها را رعایت کنیم.

حریرچی  اظهارداشت: امروز تست pcr در تعداد قابل توجهی انجام می شود و هنوز کنار گذاشته نشده و تست های سرپایی همچنان انجام می شود و مردم مطلع باشند که این تست ها با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.

وی گفت: در دو روز آینده تست های روزانه ما تا 60 هزار مورد اضافه خواهد شد تا این تعداد به 100 هزار مورد در روز برسد تا بتوانیم در مراحل اولیه افراد مبتلا را شناسایی کنیم.

کاهش 40 درصدی مرگ و میرها در اجرای طرح هدف گذاری شده است

حریرچی در ادامه در خصوص اهداف اجرای طرح محدودیت های کرونایی اظهارداشت: هدف ما این است تا پایان آذر ماه تا 30 درصد از مراجعان و تا 50 درصد از بستری ها کم کنیم.

photo_2020-11-26_08-36-51

وی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در قرارگاه شهید سلیمانی و رعایت پروتکل های بهداشتی تا 40 درصد از تعداد فوتی ها هم کاسته شود.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: در اجرای طرح هایی که محدودیت و ممنوعیت را بیشتر کرده ایم از مردم انتظار داریم به مصوبا ستاد اهمیت دهند و با جدیت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا اهداف ما عملیاتی شود.

وی گفت: برای خروج از وضعیت کنونی حتما به همکاری مستمر مردم نیازمندیم تا اثرگذاری طرح بیشتر شود.

حریرچی اظهارداشت: برخی مراسم مانند جشن های عروسی و عزا کانون انتشار ویروس است که باید بسیار مراقبت کنیم و  با نظارت بیشتر اجازه ندهیم سلامت گروه زیادی از مردم به مخاطره بیفتد.

وی گفت: محدودیت های ایجاد شده برای ما هم سنگین است و کاملا وضعیت معیشت و اقتصادی اصناف و بازاریان را درک می کنیم اما باید دانست سلامت و امنیت مردم در اولویت همه امور است و باید پیامدهای این محدودیت را به جان بخریم.

معاون کل وزیر بهداشت یادآورشد: امروز ثبت آمار فوتی ها تا 500 نفر در روز بسیار نگران کننده است و این وضعیت دغدغه جدی ماست تا کشته های سه رقمی را به دو رقمی و یک رقمی کاهش دهیم.

75 درصد فوتی ها بالای 60 سال هستند

حریرچی اضافه کرد: متاسفانه ۷۵ درصد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا بالای ۶۰ سال سن داشته اند که باید از خانواده ها درخواست کنیم در نگهداری از سالمندان و افراد بالای 60 سال مراقبت و دقت بیشتری کنند تا این افراد آلوده نشوند.

photo_2020-11-26_08-36-46

وی اضافه کرد: امیدواریم با تشدید محدودیت ها و همکاری مردم با فعالیت قرارگاه شهید سلیمانی بتوانیم تا آخر بهمن ماه حداقل ۴۰ درصد موارد مرگ و میر و ۵۰ درصد موارد بستری کرونا را کاهش دهیم.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: در بیمارستان‌های دولتی ۹۰ درصد هزینه‌ بیماران پرداخت می شود و اگر دفترچه بیمه نداشته باشند هماهنگ شده تا در زمان بستری تحت پوشش بیمه قرار گیرند و در مراکز سرپایی هم تست و دارو رایگان است.

حریرچی گفت: درگیری استان قزوین با بیماری کرونا همچون استان‌های سردسیر کشور بالا رفته و امیدواریم با تقویت امکانات بیمارستانی در این استان بتوانیم به نیازها پاسخ دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز