رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۱۱۴ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۱۰:۳۶:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۳۸۹۷
۱۱۴ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در بیست و چهارساعت گذشته 114 بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند و 10 نفر نیز فوت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار روز پنجشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد پذیرش روزانه بیماران به ۱۰۲ نفر رسید که این تعداد در هفته های گذشته 70 نفر بود.

نامدار تصریح کرد: در این مدت موارد قطعی ابتلا به ویروس به 230 نفر رسیده که در این شرایط تعداد 50 بیمار در وضعیت وخیم قرار دارند که در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد:در بیست و چهار ساعت گذشته با تلاش کادر درمانی و پزشکی تعداد 78 نفر از بیماران نیز از بیمارستانهای استان ترخیص شدند.

photo_2020-11-26_08-36-44

وی گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در استان قزوین به 560 نفر رسیده و در این مدت تعداد 10 بیمار مبتلا به کرونا نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

تاکنون 14 هزار و 322 نفر در بیمارستانهای بستری شدند 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون بیش از 14 هزار و 322 نفر در بیمارستانهای استان بستری شدند.

نامدار گفت: تعداد افراد قطعی مبتلا شده به ویروس کرونا در استان قزوین به 22 هزار و 267 نفر رسیده و تعداد افراد محتمل و مشکوک به ویروس نیز  9 هزار و 27 نفر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون بیش از 11 هزار و 739 نفر از بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستان ها ترخیص شده اند.

نامدار گفت: با اقدامات انجام شده  ۸۰ تخت به بخش icu اضافه شده و در حال حاضر ۱۱۴ بیمار با علایم قطعی کرونا این بخش بستری هستند.

photo_2020-11-26_08-36-47

وی اضافه کرد: از فروردین ماه تاکنون ۸۸ هزار بازدید محیطی و ۷۰ هزار بازدید حرفه‌ای از اصناف صورت گرفته و حدود هزار و ۷۵۶ واحد تعطیل شده و توسط بهداشت محیط و ۱۷۴ مورد پلمب شده است.

نامدار اظهارداشت: تعداد فوتی‌های استان به جز اوایل فروردین که ۱۴ نفر در روز بود روبه کاهش بوده که از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

نامدار با اشاره به طرح ملی شهید سردار قاسم سلیمانی، گفت: در این طرح امیدواریم با همکاری مردم با کمک بسیج و نیروهای دوطلب مردمی بتوانیم در یک ماه آینده ۲۰ درصد در تعداد بستری و ۱۰ درصد در تعداد فوتی‌ها روند کاهشی داشته باشیم.

وی گفت: در اجرای این طرح، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۳۴۶ هزار و ۷۹۱ نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.

نامدار اظهارداشت:  ۲۶۸ خانه بهداشت، ۹۶ پایگاه سلامت، ۹۰ مرکز جامع خدمات سلامت و ۲۱ مرکز کوئید ۱۹ در این طرح به کار گرفته شده و در این راستا تعداد ۱۶۵ پزشک، ۶۴ دندانپزشک و ۲۸۴ مراقب بهداشت آموزش تخصصی را سپری کرده اند.

photo_2020-11-26_08-36-46

75 درصد فوتی‌های کرونا در استان قزوین بالای ۶۰ سال هستند 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ۷۵ درصد فوتی‌های کرونا در استان قزوین بالای ۶۰ سال سن داشته‌اند و با  اجرای قرنطینه معکوس امیدواریم با بهره گیری از تیم‌های حمایتی و مراقبتی بتوانیم این آمار را کاهش دهیم.

نامدار در ادامه از همکاری خوب مردم استان قزوین در اجرای پروتکل های بهداشتی تشکر و قدردانی کرد و خواستار تداوم این روند شد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز