رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

با همکاری مردم قزوین از پیک بیماری در موج سوم عبور کرده ایم

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۹:۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۰۹۸۸۰۲
با همکاری مردم قزوین از پیک بیماری در موج سوم عبور کرده ایم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با همکاری مردم و اصناف از پیک بیماری در موج سوم عبور کرده ایم اما رعایت پروتکل های بهداشتی با جدیت الزامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: خوشبختانه با اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکلها شاهد کاهش تعداد افراد بستری هستیم اما تعداد فوتی ها کاهش نیافته و ثابت مانده است.

وی افزود: اگر مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی نگیرند موج بعدی بیماری سینوسی خواهد بود اما در این ایام تعداد بستری ها از 120 نفر در روز به نصف کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: در مقایسه با هفته های گذشته، تعداد بستری های استان از مجموع 568 نفر به 447 نفر کاهش یافته و تاکنون بیش از 15 هزار نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

کرونا 7

نامدار گفت: 334 نفر در بیمارستانهای دولتی، 83 نفر در بیمارستانهای تامین اجتماعی و 30 بیمار در بخش خصوصی بستری شده اند و تنها 4 نفر در نوبت بخش مراقبت ویژه قرار دارند.

وی اضافه کرد: مجموع فوتی های استان قزوین از ابتدای انتشار این ویروس تاکنون به یک هزار و 111 نفر رسیده است.

از پیک بیماری عبور کرده ایم

نامدار اظهارداشت: از ابتدای آذرماه تاکنون تعداد افراد بستری 121 نفر کاهش یافته و با همکاری مردم از پیک بیماری عبور کرده ایم.

وی گفت: شهرستان آوج در وضعیت زرد و سایر شهرستانهای استان قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند و باید مراقب باشیم تا تعداد فوتی ها روند کاهشی داشته باشد.

کرونا122

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: بیشترین فوتی های استان قزوین را با رقم آماری 76 درصد افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند و این موضوع نشان می دهد باید از سالمندان مراقبت بیشتری کنیم.

نامدار خواستار جریمه نقدی افرادی شد که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و جان دیگران را به خطر می اندازند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز