مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

طرح‌های آبخیزداری در سطح ۲۵ میلیون هکتار از اراضی ملی انجام شد

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۳:۰۸:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۲۹۰۰
طرح‌های آبخیزداری در سطح ۲۵ میلیون هکتار از اراضی ملی انجام شد
مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرح های توسعه آبخیزداری و آبخوان داری تاکنون درسطح ۲۵ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد رضا همتی در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین که با حضور عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری،محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین فاطمه خمسه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد، اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام شده قرار است طرح آبخیزداری درسطح بیش از ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور انجام شود ، تا تاکنون این طرح در سطح 25 میلیون هکتار آن به پایان رسیده است.

به گفته وی حفظ و صیانت از عرصه های منابع طبیعی ، یک کار عظیم است و قطعا بدون مشارکت مردم، حفاظت، احیا و بهره برداری بهینه از این منابع میسر نخواهد شد.

وی کار در این حوزه بسیار فنی، تخصصی، پیچیده و چند وجهی دانست و گفت: یکی از پیچدگی‌های منابع طبیعی تداخلات اراضی است که باید این مشکل با کار فرهنگی و اطلاع رسانی مرتفع شود.

همتی گفت : اعتقاد نداریم که باید منابع طبیعی را بدون بهره برداری و برای نسل‌های آینده نگهداریم بلکه معتقدیم باید از منابع طبیعی به شکل صحیح بهره برداری شود و هر اقدامی در این حوزه برابر با طرح مصوب و قانون انجام شود .

مدیرکل حوزه ریاست، بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت : ما اعتقاد داریم که اگر مشارکت مردم را نداشته باشیم هیچ موفقیتی در منابع طبیعی نصیب ما نمی‌شود و اگر آتش سوزی، فرسایش و جاری شدن سیلاب‌ها را شاهد هستیم نشان می‌دهد منابع طبیعی را نشناخته‌ایم و به وظیفه خود درست عمل نکرده‌ایم.

وی در پایان ضمن قدرانی از خدمات مهندس علی اکبر اسدالهی ؛ مهندس محسن قاسم زاده را به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین معرفی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز