مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین:

ذخیره سازی سوخت برای مناطق کوهستانی قزوین در اولویت است

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۳:۵۱:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۳۶۰۱
ذخیره سازی سوخت برای مناطق کوهستانی قزوین در اولویت است
مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین گفت: با ذخیره سازی سوخت مایع در قبل از فصل زمستان نیازهای مناطق کوهستانی و صعب العبور روستایی و شهری را تامین می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی صالحی در کمیته حمل و نقل سوخت که ظهر دوشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: تامین سوخت و کپسول گاز مایع در مناطق کوهستانی و صعب العبور که هنوز از تسهیلات گاز برخوردار نیستند باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد.

وی بیان کرد: در مناطق الموت شرقی و غربی باید از امروز به فکر تامین سوخت مردم باشیم تا در صورت تغییرات جوی و بارش های سنگین زمستانی و مسدود شدن مسیرها برای ساکنان مشکلی ایجاد نشود.

صالحی 5

ذخیره سازی سوخت در مناطق دوردست الزامی است

صالحی تصریح کرد: برای پیشگیری از هر گونه بحران و چالشی باید میزان نیاز مردم روستایی در مناطق کوهستانی و صعب العبور به سوخت را شناسایی کرده و با ذخیره سازی نفت سفید و مازوت و تامین کپسول های گاز مایع دغدغه مردم را برطرف کنیم.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین یادآورشد: البته برای سال آینده برنامه ریزی جدی و دقیقی برای مدیریت سوخت صورت خواهد گرفت و امسال آخرین سالی است که تامین نفت را متعهد شده ایم و همه مناطق باید وضعیت گازرسانی خود را مشخص کنند.

وی اضافه کرد: شرکت گاز برای روستاهایی که هنوز به شبکه گاز متصل نشده و امکان تامین سوخت ندارند و برای تامین سوخت مایع برای محدوده خارج از بافت تاکستان هم لازم است اقدام کند. 

صالحی تصریح کرد: در الموت شرقی لازم است همکاری و مساعدت بیشتری در بخش روستایی صورت گیرد تا لوله کشی گاز تسریع شود.

وی گفت: نوسان قیمت کپسول گاز مایع باید کنترل شود و در این میان مدیریت در توزیع و حمل و نقل ضروری است تا هیج کمبودی در منطقه دیده نشود.

صالحی

صالحی اظهارداشت: با اقدامات انجام شده خوشبختانه در استان هیچ کمبودی در تامین گپسول گاز مایع و سوخت نداریم اما گرانفروشی به هیچ وجه پذیرفته نیست و باید نظارتها بیشتر شود.

در ادامه مقصودی مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان قزوین گفت: مشکلات بخشداری ها را احصا کرده ایم تا سوخت رسانی با شیوه بهتری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تعداد ناوگان انتقال سوخت امسال کمتر شده و با تعامل با بخشداری برای حل چالشها اقدام کرده ایم و اولویت سوخت رسانی با بخشداری و تعاونی های روستایی است و تاکنون توزیع مطلوب بوده است.

مقصودی تصریح کرد: امسال سوخت بیشتری توزیع شده اما کاهش تعداد خودروها و افزایش قیمتها موجب بروز مشکلاتی شده که باید برطرف شود.

صالحی 4

وی گفت: در حال حاضر رفت و آمد نفتکش ها به مناطق کوهستانی و صعب العبور استهلاک بیشتری دارد و از مسئولان انتظار داریم نسبت به تامین سهمیه لاستیک و سوخت بیشتر این تانکرها مساعدت بیشتری کنند.

مدیر پخش فرآورده های نفتی استان قزوین بیان کرد: تردد نفتکش ها استهلاک زیادی دارد و اگر روش پیمایش اعمال شود برای این رانندگان مقرون به صرفه نیست.

وی اضافه کرد: در خصوص تامین گاز و سوخت مایع در استان مشکلی نداریم  و به همه نیازها پاسخ خواهیم داد.

مقصودی اظهارداشت: تا پایان سال با خانواده هایی که از تسهیلات گاز برخوردار نیستند همراهی خواهیم کرد اما انتظار داریم این افراد در سامانه صدف ثبت نام و از گزینه خاص استفاده کنند تا با تایید شرکت گاز بتوانیم سوخت رسانی بهتری داشته باشیم.

وی اظهارداشت: خانواده هایی که توان مالی خوبی ندارند باید از کمک بلاعوض و تسهیلات برخوردار شوند تا کار گازرسانی واحدهای آنها تسریع شود.

در این جلسه اعلام شد در حال حاضر روزانه شش میلیون لیتر نفت کوره و دو میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نفت گاز در نیروگاه شهید رجایی مصرف می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز