استاندار قزوین:

کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان الگو گرفتن از سیره ائمه معصومین است

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۸:۰۳:۵۱
کد خبر: ۱۱۰۵۰۵۰
کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان الگو گرفتن از سیره ائمه معصومین است
استاندار قزوین گفت: کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان الگو گرفتن از سیره ائمه معصومین(ع) و حرکت ارزشمندی در مسیر کاهش آلام آُسیب دیدگان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عصر چهارشنبه در مراسمی با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، عیسی قبادی معاون اقتصادی، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از خیرین و داوطلبان هلال احمر دو هزار بسته معیشتی برای توزیع میان نیازمندان آسیب دیده از کرونا جمع آوری شد.

هدایت الله جمالی پور در این مراسم اظهارداشت: تداوم اپیدمی ویروس منحوس کرونا در جهان و ایران، چالش های متعدد اجتماعی، اقتصادی و معیشتی را  به ویژه در میان اقشار آسیب پذیر ایجاد کرده و در این راستا، تقویت همبستگی و همدلی میان آحاد مردم برای ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری و به تعبیر مقام معظم رهبری «کمک های مومنانه» به اقشار نیازمند جامعه، از جمله الزامات راهبردی برای برون رفت از تبعات اجتماعی و اقتصادی بحران کرونا محسوب می شود.

1

وی بیان کرد: سیرۀ امام مجتبی(ع)، بهترین الگوی کمک های مومنانه است و خوشبختانه در ایران اسلامی علیرغم همه مشکلات و کمبودها، روحیه دستگیری از نیازمندان همچنان جاری و ساری است.

استاندار قزوین تصریح کرد: جمع آوری کمک های خیرخواهانه و دستگیری از نیازمندان از کارهای ارزشمند در عرصه اجتماعی است که می تواند آلام آسیب دیدگان را تسکین بخشد.

جمالی پور اصافه کرد: جامعه اسلامی بدون تردید با تعامل، همدلی و وحدت سریعتر به توسعه و پیشرفت می رسد و از جمعیت هلال احمر استان به عنوان یک نهاد مردمی و خیرخواه تشکر می کنیم که در کنار وظیفه ذاتی خود در این عرصه نیز مسئولانه مشارکت دارد.

وی اظهارداشت: نیروهای هلال احمر با حضور انسانهای ایثارگر و دغدغه مند توانسته در مسیر خدمت خالصانه به نیازمندان نقش موثری ایفا کندو بویژه در دوران کرونا نیز نیرو های این جمعیت در طرح های مختلف از جمله تب سنجی، غربالگری، کنترل مبادی ورودی و خروجی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و درمان بیماران نیز مشارکت بسیار خوبی داشته است.

استاندار قزوین یاد «عباس شیرزی» از امدادگران جمعیت هلال احمر استان که جان خود را در راه خدمت به بیماران کرونا تقدیم کرد به عنوان ایثارگری نمونه گرامی داشت و از تلاش کادر درمانی هم تقدیر کرد.

جمالی پور گفت: تلاش بی شائبه امدادگران هلال احمر در خدمت رسانی در عرصه های مختلف بویژه دوران کرونا ارزشمند است و این خدمات قابل توجه بوده و کادر درمانی این جمعیت نیز همراهی خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشته است.

232

وی اظهارداشت: برای رسیدن به قله توسعه نیازمند روحیه خدمت رسانی و همدلی هستیم و روحیه خیر خواهی باید در جامعه ترویج و نهادینه شود.

قدردان تلاش پرستاران هستیم

استاندار قزوین با گرامیداشت روز پرستار هم تصریح کرد: در آستانه روز پرستار از کادر درمانی و پرستاران ایثارگرتشکر می کنیم که بیش از ۱۱ ماه است برای درمان بیماران سختی فراوانی را متحمل شده اند.

وی گفت: با فعال شدن قرارگاه شهید سلیمانی خوشبختانه خدمات خوبی در قالب کمک های معیشتی، درمانی و قرنطینه ای در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفته و امیدواریم این کارها تا ریشه کن شدن ویروس ادامه یابد.

جمالی پور تصریح کرد: در همه حال به روحیه تعامل و همدلی نیازمندیم و از آنجا که در فرهنگ دینی ما دستگیری از فقرا کار بزرگی است باید همه ترغیب شوند از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.

وی اضافه کرد: از خیرینی که همواره در کنار مردم بوده اند تشکر می کنیم و امیدواریم با تداوم کمک ها دستگیری از نیازمندان همچنان صورت گیرد.

در ادامه این مراسم دو هزار بسته معیشتی آماده توزیع میان نیازمندان شد.

233333

این بسته ها هر کدام به ارزش 480 هزار تومان شامل 10 کیلو برنج، دو عدد روغن مایع خوراکی، حبوبات، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و قند است.

در سال جاری از سوی جمعیت هلال احمر استان قزوین بیش از 10 هزار بسته معیشتی به ارزش 2 میلیارد تومان تهیه و میان اقشار آسیب پذیر توزیع شده است.

این بسته های معیشتی با کمک خیرین تهیه شده و میان نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا در استان قزوین توزیع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز