مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین:

المان شهدای گمنام تا خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۰۹:۰۴:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۵۱۶۷
المان شهدای گمنام تا خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین از تکمیل المان شهدای گمنام تا خرداد سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی صالحی مدیر کل دفتر شهری در جلسه بررسی مشکلات پروژه المان شهدای گمنام در سطح استان که با حضور مدیرکل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده اداره حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و تعدادی از شهرداران برگزار شد بر ضرورت اتمام پروژه های مذکور که در حال احداث هستند تا خرداد سال ۱۴۰۰ خبر داد وافزود: در حال حاضر ۲۷ المان شهدای گمنام در سطح استان وجود دارد و ۵ المان دیگر در حال احداث می باشد که تا خرداد سال آینده به اتمام خواهد رسید. 

وی ساخت یادمان ها و بزرگداشت یاد شهدا را موجب انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده و قشر جوان و نوجوان دانست و یادآور شد: بزرگداشت شهدا موضوع تربیتی است و باید با برنامه در این حوزه ورود کرد.

مدیرکل دفتر شهری با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطرح کرد: هدف از دفن شهدای گمنام در دانشگاه ها و سایر اماکن عمومی این است که یادآوری شود در برهه ای از تاریخ این سرزمین، جوانمردانی برای عزت و شرف اسلام و انقلاب و دفاع از تمامیت ارضی جان خود را نثار کردند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از مزارهای شهدای گرانقدر گمنام محیطی برای زیارت شهروندان و مکانی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی است و با تکمیل المان شهدای عزیز گمنام استان امیدواریم شاهد اجرای برنامه های گوناگونی از سوی فعالان فرهنگی در این محل مقدس باشیم.

صالحی ادامه داد: وجود نمادهای شهدای گرانقدر شهرها نقش زیادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و این عزیزان نماد فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی در پایان با تأکید بر رعایت معماری اسلامی و ایرانی المان ها بیان کرد: در طراحی المان شهدای گمنام سعی شود از نظرات متخصصان متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت بهره گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز