رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

روحیه عشق و علاقه به کار و خدمت به مردم در پرستاران در اوج است

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۵:۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۶۸۰۸
روحیه عشق و علاقه به کار و خدمت به مردم در پرستاران در اوج است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: روحیه عشق و علاقه به کار، خدمت به مردم و نجات جان انسانها در وجود همه پرستاران و کادر درمانی در اوج است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت گرامیداشت روز پرستار، مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان روز یکشنبه با حضور جمالی پور استاندار در محل سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

پیمان نامدار در این مراسم اظهار داشت: پرستاری از مشاغلی است که بدون عشق و علاقه و انگیزه های معنوی و روحیه خدمت رسانی نمی توان سختی های آن را تحمل کرد و به موفقیت رسید.

وی بیان کرد: پرستاری از خدمات ارزشمندی است که اجر الهی هم دارد و شاید نتوان با حقوق و دستمزدی که پرداخت می کنیم این خدمات را جبران کنیم ولی آنچه در نزد خدواند اجر معنوی دارد جبران کمبودهای مالی را خواهد کرد.

نامدار تصریح کرد: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در استان شاهد احساس مسئولیت و ایثارگری کادر درمانی و پرستاری استان هم بودیم و این ایثارگران با تحمل همه سختی های راه و مشکلات بیشتری که دوری از خانواده و فرزندان ایجاد کرده بود در خدمت رسانی مجاهدانه کار کردند تا جان شهروندان را نجات دهند.

روز پرستار تجلیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعدادی از پرستاران تلاش گر استان قزوین هم به این ویروس مبتلا شدند و تعدادی نیز به شهادت رسیدند و این ایثارگری در تاریخ کشور ثبت و ضبط خواهد شد.

نامدار اضافه کرد: ۸۴۱ نفر از خانواده های پرستاران به ویروس کرونا مبتلا شدند و این موضوع مشکلات زیادی را به کادر درمانی ما اضافه کرد اما با یاری خداوند و اوج ایثار و از خود گذشتگی کادر درمانی و پرستاری از همه ناملایمات عبور می کنیم.

وی اظهار داشت: در استان قزوین حدود 3 هزار پرستار در بیمارستانهای دولتی، خصوصی، درمانگاهها و مراکز دانشگاهی مشغول خدمت رسانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: فرسودگی بیمارستانها و برخی تجهیزات و تخت های بیمارستانی و کمبود تخت از مهمترین چالش های درمانی و بهداشتی استان است که امیدواریم با ساخت بیمارستان 700 تختخوابی برای تامین آن اقدام شود.

نامدار گفت: کمبود تخت، تجهیزات، نیروی انسانی و کپسول اکسیژن و نیز موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی و رسمی از دیگر مسائلی است که برای رفع آن باید اقدام مقتضی صورت گیرد.

وی از شهروندان خواست همچنان به مصوبات ستاد کرونا و توصیه های بهداشتی کارشناسان اهمیت دهند و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، کادر درمانی را در ادامه دوران کرونا یاری دهند.

در ادامه از چند پرستار نمونه استان تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز