رئیس پلیس آگاهی قزوین خبر داد:

اعطای وام، بهانه کلاهبرداری از شهروندان قزوینی

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۰:۳۴:۴۲
کد خبر: ۱۱۰۷۱۲۰
اعطای وام، بهانه کلاهبرداری از شهروندان قزوینی
رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از دستگیری کلاهبرداری که به بهانه اعطای وام از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ آرش مرادی در این باره اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری از آن ها توسط فردی که خود را از افراد خیر معرفی می کرد ، پیگیری موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت .

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شده و با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی در یک اقدام غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش در اطراف شهرستان قزوین شناسایی و دستگیرکردند.

سرهنگ مرادی گفت: متهم دستگیر شده در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجهه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان کرد با ادعای این که بیمه تامین اجتماعی در نظر دارد به افراد مسن بازنشسته  وام دهد ، اعتماد آن ها را به خود جلب می کرد .

وی بیان کرد: متهم در مرحله بعدی با این عنوان که متقاضیان دریافت وام باید جهت تشکیل پرونده مبالغی را سپرده گذاری کنند ، با این شگرد مدارک و کارت بانکی آنها را اخذ و با اطلاع از موجودی کارت عابربانک اقدام به برداشت مبلغی از حساب آنها نموده و سپس کارت را عودت می دهد و بعد از مدتی افراد متوجه خالی شدن حساب خود و کلاهبرداری صورت گرفته می شوند.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه متهم در اداره پلیس به 8 فقره کلاهبرداری به مبلغ یک میلیارد ریال از شهروندان اعتراف کرده است ، از شهروندان خواست تا در انجام معاملات ، سرمایه گذاری ها و غیره صرفا به ظاهر افراد اتکا نکنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز