رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

سیاست گذاران باید تبعات تصمیم گیری و برنامه های خود را متقبل شوند

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۲۳:۰۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۱۴۳۲
سیاست گذاران باید تبعات تصمیم گیری و برنامه های خود را متقبل شوند
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: سیاست گذاران باید تبعات و هزینه های ناشی از برنامه ریزی و تصمیم گیری خود را متقبل شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دوشنبه شب در مراسمی با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی و خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان از دندان انسان نئاندرتال کشف شده در غار باستانی قلعه کرد شهرستان آوج رونمایی شد.

لطف الله سیاهکلی در این مراسم که در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: در همه نقاط دنیا برای حفظ بافت های تاریخی مشوق هایی می دهند تا مردم ساکن  در این مناطق خودشان نسبت به نوسازی و آبادانی بر اساس سیاست های تعریف شده اقدام کنند.

دندان 6

وی بیان کرد: ما هم اگر بخواهیم بافت های تاریخی را حفظ کنیم باید از روش مشارکت و تشویق استفاده کنیم در غیر این صورت به نتیجه نمی رسیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: وقتی یک منطقه از سوی میراث فرهنگی بافت تاریخی اعلام می شود دولت باید امکانات لازم و بستر مناسب را مهیا کند تا ساکنان این مناطق از ارزش افزوده این مکان برخوردار شوند در حالی که ما در تصمیم گیری و برنامه ریزی آنقدر بد عمل می کنیم که هویت تاریخی مناطق را که ساکنانش هستند نابود می کنیم.

 وی بیان کرد: در اجرای طرح توسعه در برخی محله های قدیمی از جمله امامزاده حسین(ع) آنقدر بد عمل کرده ایم که ساکنان قدیمی که اصیل ترین مردم قزوین و در واقع هویت محله هستند از این مکان مهاجرت کرده اند و این کار موجب نارضایتی و بد بینی مردم شده است.

سیاست گذاران باید هزینه تصمیمات خود را متقبل شوند

سیاهکلی اظهارداشت: وقتی دولتمردان و مدیران دستگاهها به عنوان نماینده دولت قرار است طرحی را اجرا کنند منطقی نیست تبعات و پیامدهای آن را مردم متحمل شوند.

333

وی گفت: منطق، قانون و شرع حکم می کند تا سیاست گذاران و تصمیم گیران خودشان تبعات و هزینه های یک طرح و مصوبه و یا تغییر را بپذیرند و ما حق نداریم از جیب مردم برای تصمیمات خود هزینه کنیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در اجرای طرح توسعه و یا حفظ بافت تاریخی و سنتی باید ایده ها و برنامه ها و نیز تصمیم گیری مدیران به گونه ای باشد که ساکنان بومی از آن استقبال کرده و به جای پرداخت هزینه و ضرر کردن، از منافع یک تصمیم برخوردار شده و با آن همراهی کنند.

سیاهکلی از وزیر میراث فرهنگی خواست در اجرای طرح های توسعه و بازسازی مناطق تاریخی با رعایت دقیق قانون از تحمیل هزینه های غیر منطقی به ساکنان محله های قدیمی و تاریخی قزوین جلوگیری کند.

در ادامه از دندان انسان نئاندرتال با قدمت 45 تا 100 هزار سال در قزوین رونمایی شد.

این دندان به عنوان قدیمی‌ترین عضو کشف شده از انسان اولیه نئاندرتال، در کاوش های مشترک تیم های باستان شناسی ایران و فرانسه در طول سال های 97 و 98 کشف شده که قدمت آن را به 45 هزار تا 100 هزار سال قبل تخمین می زنند.

321

قدمت این دندان شیری که حدس زده می شود مربوط به یک کودک 6 تا 9 ساله نئاندرتال است در آزمایشگاههای کشور فرانسه تایید شده است.

غار قلعه کرد آوج در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز