مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

طرح ملی گفتگوی خانواده در قزوین عملیاتی می شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۵:۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۷۰۴۳
طرح ملی گفتگوی خانواده در قزوین عملیاتی می شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: در راستای تحکیم بنیان خانواده، طرح ملی گفتگوی خانواده در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین روز پنجشنبه با حضور معصومه ابتکار معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، هدایت الله جمالی پور استاندار، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد

صدیقه ربیعی در این جلسه اظهارداشت: سند ارتقای جایگاه بانوان و خانواده از سال گذشته ابلاغ شد و با تعیین اولویت های استان، برنامه هایی برای اجرایی شدن سند پیش بینی کرده ایم.

وی اضافه کرد: هر اجتماعی برای بقای خود نیازمند مشارکت است و این شاخصه در توسعه نیز نقش مهمی دارد و ما نیز برای بهبود وضعیت کنونی و رسیدن به نتیجه باید به مشارکت شهروندان اهمیت دهیم.

جلسه 3

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآورشد: باید پذیرفت بدون توجه به ظرفیت و توان بانوان نمی توان اهداف توسعه پایدار را محقق کرد و در این میان هر چقدر مهارت افراد بیشتر شود به نتایج بهتری دست می رسیم 

ربیعی اظهارداشت: آمار بالای بیکاری زنان تحصیل کرده و سرپرست خانوار ایجاب می کرد برای اشتغال این گروه فکر جدی کنیم لذا در گام اول برای ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار و سپس تحصیل کرده ها برنامه ریزی کردیم.

وی گفت: با امضای تفاهم نامه با پارک علم و فنآوری و آموزش فنی و حرفه ای در راستای اشتغال بانوان اقداماتی صورت گرفت و از بخش های صنایع دستی و مشاغل خانگی و کشاورزی هم حمایت کردیم. 

ربیعی اضافه کرد: با راه اندازی سایت ویژه بانوان روستایی، بازارچه زنان و دایر کردن غرفه های محصولات کشاورزی و تولیدات زنان روستایی در مناطق گردشگری گام ارزشمندی برای اقتصاد بانوان برداشته شد.

وی بیان کرد: همچنین در بخش تسهیلات اشتغال روستایی بانوان توانستیم اعتبارات قابل توجهی را جذب کنیم و از آسیب یددگان دوران کرونا هم حمایت شد.

ربیعی افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری بهزیستی و کانون وکلا تفاهم نامه ای امضا شد تا دانش مربوط به حقوق کودک و خانواده ارتقا یابد و برای مهارت افزایی در عرصه حقوقی هم اقداماتی صورت گرفت.

استاندار

وی یادآورشد: طرح ملی گفتگوی خانواده با هدف افزایش توان افزایی و ارتقای زنان در جوامع محلی هم انجام شده است.

ربیعی اظهارداشت: در راستای شاخص های عدالت جنسیتی پژوهش هایی در وزه تخصصی بانوان انجام شده که تنشخیص و درمان مدل سلولی سرطان سینه با استفاده از نانو ذرات طلای میله ای، آسیب شناسی پیش از ازدواج و تاثیر آن بر رشد جمعیت و تدوین محتوای حقوق کودک در استان عملیاتی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز