معاون اقتصادی استانداری قزوین:

همکاری بانکها در استان قزوین مطلوب است

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۱۲:۰۰:۲۳
کد خبر: ۱۱۲۰۶۷۰
همکاری بانکها در استان قزوین مطلوب است
معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: با در نظر گرفتن محدودیت های اعتباری و وظایف تعیین شده همکاری بانکهادر استان قزوین مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عیسی قبادی در  شصت و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: تعامل بانکها در استان مطلوب است اما انتظار داریم در این جلسات حتما صحبت های بخش دولتی و روسای بانکها نیز شنیده شود تا قضاوت درستی از وضعیت داشته باشیم.

وی در خصوص بالا بودن سودهای بانکی گفت: نرخ سود بانکی متاثر از نرخ تورم کشور است و اگر در کشوری سودها صفر درصد یا دو درصد است حتما تورم آنها نیز یا صفر یا یک رقمی است.

قبادی بیان کرد: باید بپذیریم اگر سود بانکی بدون برنامه کم شود باید سودهای سپرده گذاران هم کاهش یابد و این روش می تواند موجب خروج سپرده های مردم از بانک ها و سرازیر شدن در بخش های دیگری شده و مشکلات را بیشتر کند.

شورا 5

وی اظهارداشت: باید منابع پروژه ها دیده شود و در جلسات با بررسی همه جانبه موضوعات در حد توان استان ها و ظرفیت مالی بانکها انتظار تسهیلات داشته باشیم.

قبادی ضمن تشکر از روسای بانکها اظهار امیدواری کرد در دو ماه باقیمانده از سال همکاری بیشتری با تولیدکنندگان استان صورت گیرد تا شاهد اشتغال بیشتری در عرصه های تولیدی باشیم.

قبادی در خصوص محدودیت صدور مجوز کسب و کارهای اشباع شده هم گفت:تصمیم گیری در این زمینه نیازمند رویکرد کارشناسی و تخصصی است زیرا علیرغم این که در برخی شهرستانها چند واحد دامداری داریم اما نمی توانیم یک واحد تولید لبنیات ایجاد کنیم در حالی که تکمیل زنجیره تولید یک ضرورت است.

مهدی بخشنده نماینده کنسولگری افتخاری قزاقستان می شود

معاون اقتصادی استانداری قزوین در ادامه ضمن استقبال از راه اندازی کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین اظهار داشت: این پیشنهاد بسیار ارزنده است و با توانمندی خوبی که در بخش تجارت،اقتصاد و صنعت استان داریم امیدواریم با راه اندازی این دفتر زمینه تسهیل در امور تجاری حاصل شود.

وی گفت: آقای مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین از تجار موفق و نماینده فعال بخش خصوصی استان است که به عنوان مسئول و نماینده ایران در این کنسولگری معرفی می شود و امیدواریم این دفتر نمایندگی پس از راه اندازی بتواند به گسترش مناسبات تجاری ایران و استان با کشورهای اورآسیا کمک کند.

غیاثوند

 در ادامه این جلسه غیاثوند سرپرست شعب بانک شهر استان قزوین گفت: رشد اقتصادی استانها در صورتی است که منابع در استان هزینه شود اما بانکهای خصوصی چون تک شعبه هستند حدود اختیارات آنها به صورت متمرکز تعریف شده و منابع به تهران هم اختصاص داده می شود.

وی بیان کرد: البته بانک شهر در ارائه تسهیلات برای اجرای طرح های عمرانی و مدیریت شهری پیشگام است و تاکنون در پروژه های مهمی سرمایه گذاری کرده و این روند ادامه دارد و آمادگی داریم به تصمیمات استانی احترام گذاشته و تسهیلات بیشتری پرداخت کنیم اما انتظار داریم بخشی از تسهیلات تکلیفی به بانک های خصوصی هم داده شود تا گره گشا باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز