رئیس شورای اسلامی شهرستان قزوین:

تقویت جایگاه شورای اسلامی شهرستانها به حل مشکلات مردم کمک می کند

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۷:۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۲۱۶۰۰
تقویت جایگاه شورای اسلامی شهرستانها به حل مشکلات مردم کمک می کند
رئیس شورای اسلامی شهرستان قزوین گفت: تقویت جایگاه شوراهای شهرستان می تواند به تسریع در حل مشکلات شهرهای کوچک و مناطق محروم کمک کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای اسلامی شهرستان قزوین برای بررسی مشکلات مناطق مختلف روز شنبه با حضور لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان، سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین برگزار شد.

منیره قوامی در جلسه شورای شهرستان قزوین با اشاره به برخی مشکلات مردم در نواحی و مناطق مختلف اظهار داشت: رسالت منتخبان مردم در شوراها حل مشکلات مردم و جلب رضایت آنهاست.

وی افزود: یکی از مشکلات مهم مناطق مختلف روکش آسفالت جاده ها و تامین روشنایی معابر و جابجایی تیرهای برق و اصلاح هندسی ورودی شهرهای کوچک است که از مدیران شهرستان و استان انتظار داریم برای رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

قوامی تصریح کرد: در سایت محمد آباد بیش از 18 میلیارد تومان توسط شهرداری قزوین هزینه شده اما استانداری متولی شده و مشکلات باقی مانده است. 

لطف الله

رئیس شورای شهرستان قزوین بیان کرد: امیدواریم لوایح شهرداری ها در مجلس تصویب شود تا مشکلات خود را حل کنیم.

وی اضافه کرد: در شورای پنجم تصمیم گرفته شد سایت پسماند محمد آباد اجاره داده شود و سه سال در اختیار  شهرداری قزوین باشد که امروز خط لنددفیل پر شده و مشکل ایجاد کرده و مدیریت سخت تر شده است.

قوامی گفت: باید مدیریت سایت با شهرداری باشد و پس از واگذاری سایت و اختصاص زمین جدید برای طرح توسعه بتوانیم با دریافت هزینه جمع آوری کیلویی ۱۵۰ تومان از دهیاریهای و بخشداری ها برای مدیریت آن اقدام کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: در جال حاضر ظرفیت جمع آوری پسماند در سایت محمد آباد از ۷۰۰ تن به ۵۰۰ تن در روز کاهش یافته و نگران آلودگی زیست محیطی هستیم زیرا معلوم نیست 200 تن زباله دیگر به کجا منتقل می شود.

در ادامه طاهره پرهیزگاری مشاور زیست محیطی شورای شهرستان هم گفت:تغییر کاربری در مراتع و منابع طبیعی مشکل ساز شده و قطع درخت در منطقه الموت زیاد است و باید برای صیانت از خاک کشاورزی و پیشگیری از رانش اقدام کنیم.

پرهیزگاری تصریح کرد: مدیریت سایت محمد آباد کار مهمی است و باید مسئولان استان در زمینه ارائه الگوی کشت و نظارت بر کار معادن دقت بیشتری داشته باشند. 

وی گفت: آورد رودخانه شاهرود در استان ۸۰۰ میلیون مترمکعب است در حالیکه سهم استان ۲۵ میلیون متر مکعب  تعریف شده و در شرایطی که بیش از ۱۷ سانتیمتر فرونشست در منطقه داریم باید منابع آبی استان را مدیریت کنیم تا با بحران مواجه نشویم.

در ادامه رضایی از منطقه طارم در خصوص مشکلات ناشی از نبود مسیر ارتباطی و وضعیت نابسامان جاده های روستایی گزارش داد و خواستار حل مشکلات شد.

مولایی بخشدار الموت غربی هم گفت: این منطقه بزرگترین بخش استان از نظر تعداد دهیاری هاست و در تولید زغال اخته، فندق؛ گل گاوزبان، خرمالو و گیلاس در کشور و استان شاخص هستیم و با داشتن بزرگترین رودخانه خارود و نینه رود و چشمه وگل همچنان در محرومیت هستیم اما بیشترین چالش ما در حوزه جاده های روستایی است.

وی در خصوص ایمن سازی جاده های روستایی، روکش آسفالت، تامین زیرساخت شبکه توزیع نیروی برق و مستقل شدن اداره راه الموت غربی هم نکاتی را یادآورشد.

کشاورز بخشدار سیردان هم گفت: تشکیل جلسات شورای اداری در بخشها نقش مهمی در کاهش مشکلات و تسریع در  اجرای طرح های عمرانی دارد.

وی در خصوص تقویت زیرسازی جاده های آلتین کش به سیردان، استقرار اداره راهداری در منطقه، تسهیل در تردد دسترسی روستاها به همدیگر، مشکلات ناشی از تردد خودروهای حامل شن و ماسه در مسیر، ایمن سازی جاده کلج به سیردان مطالبی بیان کرد.

جلاسه

اصغر غیاثوند، رئیس شورای کوهین هم اظهارداشت: منطقه کوهین بسیار برف گیر و مه آلود است و دید کافی وجود ندارد و در فصل زمستان شاهد حوادث جاده ای هستیم لذا توجه به خط کشی جاده ضروری است.

وی گفت: خط کشی راههای روستایی و نبود کنتور برق، جابجایی تیرهای برق مسیر از خواسته های اهالی است که امیدواریم مسئولان در خصوص آن اقدام کنند.

علیپور بخشدار الموت شرقی هم اظهارداشت: از حضور نماینده قزوین در مناطق محروم تشکر می کنیم که به تسریع در حل مشکلات کمک کرده است.

وی گفت: منطقه الموت شرقی با مشکل جاده، اینترنت و نبود گاز در 13 روستا مواجه است که از مدیرکل راهداری انتظار داریم برای روکش آسفالت مسیر روستای چاله به پل شیرکوه اقدام کند 

محمد بیگی از شورای دستگرد هم بیان کرد: ایجاد راهداری در منطقه، تخریب جاده دسترسی به معادن از مشکلاتی است که برای حل آن باید اقدام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز